
Kia už niekoľko týždňov avizovala predstavenie trojice vozidiel - dvoch sériových modelov a jedného konceptu. Stalo sa tak v Španielsku v rámci Kia EV Day, kde predviedla koncept EV2, elektrický model EV4 v dvoch karosárskych vyhotoveniach a model PV5, ktorý prichádza v úžitkovej aj osobnej verzii.
Kia EV2
Zatiaľ čo modely EV4 a PV5 sme po diazajnovej stránke spoznali už skôr, vzhľad konceptu Kia EV2 ostával skrytý pred očami verejnosti až do oficiálnej premiéry. Úlohou konceptu EV2 je totiž ukázať dizajn budúceho sériového mestského SUV, patriaceho do segmentu B.
V súčasnosti ide o najmenší elektromobil značky, prichádza s čistým dizajnom bez výraznejších prekvapení. Vozidlo už na prvý pohľad identifikujeme ako elektrickú Kiu. Konceptu EV2 dominujú veľké oblé plochy s len malým počtom hrán.
O technike Kia nehovorí v súčasnosti nič, ale veľa si vieme domyslieť, keďže jej model EV2 je postavený na rovnakej platforme ako väčší súrodenec EV4 a po technickej stránke je čiastočne príbuzný aj s úžitkovým modelom PV5. Techniku teda zdedí práve po tejto dvojici modelov, o ktorých sa dočítate nižšie. Sériového nástupcu konceptu EV2 sa dočkáme v roku 2026 a jeho primárnym trhom bude Európa.
Kia EV4
Tento model prichádza v dvoch karosárskych verziách. Štvordverový sedan sa bude vyrábať v domácom kórejskom závode značky, päťdverový hatchback bude schádzať z liniek slovenského závodu v Žiline a je určený primárne pre európsky trh.
Po technickej stránke ide o totožné vozidlá a len mierne sa líšia dojazdom vďaka lepšej aerodynamike sedanu. Model, postavený na platforme E-GMP so 400 voltovou architektúrou, príde na začiatku v dvoch verziách - základnej a Long Range s dlhším dojazdom.
Základný model sa spoľahne na batériu s kapacitou 58,3 kWh a na jedno nabitie prejde 410 km (WLTP, hatchback). Verzia Long Range je vybavená 81,4 kWh batériou a na jedno nabitie zvládne 590 km (WLTP, hatchback). Nabitie vozidla z 10 na 80 % zaberie v oboch prípadoch približne 30 minút. Oba modely sa spoliehajú na elektromotor s výkonom 150 kW.
Sedan a hatchback majú rovnakú šírku a rovnaký rázvor náprav. Hatchback je o chlp vyšší a až o 30 cm kratší, čo sa prejavilo v batožinovom priestore. Sedan s objemom 490 l prekonáva hatchback v tomto smere od 55 l.
Výroba sedanu odštartuje už v nasedujúcich dňoch a Kia okamžite začne aj s jeho predajom. Výroba európskeho hatchbacku začne v Žiline až v druhej polovici roka 2025.
Kia PV5
Už pár dní vieme, že model PV5 príde na trh v osobnej a úžitkovej verzii, a aj ako podvozok s kabínou. Ide o prvé vozidlo postavené na platforme PBV, ktorá je odvodená od platformy E-GMP modelov EV4 a EV2.
Aj v tomto prípade využije vozidlo 400 voltovú architektúru. Na výber je štandardne z dvoch batérií s kapacitou 51,5 kWh alebo 71,2 kWh, úžitkový model je dostupný aj s malou 43,3 kWh batériou. Dojazd vozidla v prípade najväčšej batérie je 400 km. O pohon predných kolies sa stará elektromotor s výkonom 120 Nm a s krútiacim momentom 250 Nm. Nabitie vozidla na 80 % kapacity zaberie 30 minút.
Osobná verzia prichádza s tromi radmi sedadiel, ktoré umožňujú meniť konfiguráciu podľa potreby. Po sklopení sedadiel v treťom rade vznikne konfigurácia 2+3+0 s veľkým batožinovým priestorom s rovným dnom, dodatočným priestorom pod dnom a ďalšími odkladacími miestami po bokoch. Ďalšou možnosťou je konfigurácia 1+2+3, kedy miesto vedľa šoféra slúži ako viacúložný batožinový priestor.
Úžitkový model bude ponúkaný v štandardnej aj predĺženej verzii. Okrem dvojmiestnej kabíny bude v ponuke aj trojmiestna. V prípade dvojmiestneho prevedenia možno sedadlo pasažiera sklopiť a vďaka posuvným dverám prejsť priamo do nákladného priestoru.
Rezervácie na model PV5 začne Kia prijímať už v priebehu prvého polroku 2025 a na európsky trh bude vozidlo následne uvedené v druhom polroku.