Nová Lancia Ypsilon nás už nemala pri predstavení čím prekvapiť. Vzhľad sme spoznali v polovici januára, keď sa na internete objavili zábery, ktoré zachytávali nový model počas natáčania promo videa.
Talianska automobilka prináša vlastný dizajn, ktorým sa snaží odlíšiť od konkurentov v rámci materského koncernu Stelantis. Aj napriek tomu, že z niektorých uhlov (najmä siluetou) pripomína Peugeot e-208, sa to Lancii podarilo. Oblé tvary a výrazné prvky ako svietiaci znak vpredu, či zadné okrúhle svetlá inšpirované Lanciou Stratos dávajú Ypsilonu vlastnú identitu.
V interiéri má novinka viac spoločných detailov s koncernovými súrodencami. Ovládacie prvky na dverách, vnútorné kľučky a stredový tunel s dobre známym ovládačom prevodovky nájdeme vo viacerých iných modeloch. Lancia sa snaží odlíšiť tvarom displeja a hlavne okrúhlym odkladacím priestorom na telefón s integrovaným bezdrôtovým nabíjaním, ktorý sa čnie nad stredovým tunelom.
Lancia neprekvapila ani svojím elektrickým pohonom. Použitie inej ako koncernovej techniky by bolo drahým luxusom. O pohon sa tak stará elektromotor s výkonom 115 kW a energiu čerpá z batérie s kapacitou 51 kWh. Dojazd vozidla podľa WLTP je 403 km a z 20 na 80 % sa nabije v priebehu 24 minút pri použití rýchlonabíjačky. O verziách so spaľovacím motorom zatiaľ Lancia oficiálne informácie nezverejnila
Nový model Ypsilon je prvým vozidlom Lancie v rámci jej reštartu. S elektrickým vozidlom sa vracia na európsky trh, keď v posledných rokoch prežívala vďaka pôsobeniu na domácom talianskom trhu.
Svoje portfólium postupne rozšíri a na scénu sa opäť dostanú slávne mená ako Lancia Delta.