Lexus NX je pre japonskú značku v Európe mimoriadne dôležitý model. Od uvedenia v roku 2014 predal Lexus v Európe viac ako 170 000 kusov modelov NX. Väčšina z nich putovala do rúk nových zákazníkov, ktorí predtým Lexus nevlastnili. Crossover NX tak výrazne prispel k rastu predajov. Teraz prichádza nová generácia a Japonci sľubujú novú kapitolu pre Lexus. Zmenil sa dizajn exteriéru aj interiéru, pribudli nové pohonné jednotky a až 95 % súčiastok vozidla je nových.
Nový plug in hybrid
Najzásadnejšou novinkou je použitie vôbec prvého plug in hybridného pohonu vo vozidle značky Lexus. V skutočnosti však už ide o odskúšanú technológiu, ktorú materská Toyota použila v modeli RAV4 a rovnaký pohon využíva aj sesterský model Suzuki Across. Celkový výkon 225 kW dosiahli konštruktéri použitím benzínového štvorvalca s objemom 2,5 l a dvoch elektromotorov - jeden vpredu, druhý vzadu. Batéria s kapacitou 18,1 kWh je uložená v podlahe a umožňuje Lexusu teoreticky prejsť v čisto elektrickom režime vzdialenosť 63 km.
Za označením NX 350h sa skrýva klasický hybrid, ktorý dostal niekoľko vylepšení, S výkonom 178 kW je o 22 % silnejší a vypúšťa o 10 % menej emisií CO2. Základom je rovnako štvorvalec s objemom 2,5 l. Poháňať môže výlučne predné kolesá, ale dostupný je aj s pohonom všetkých kolies. Ponuku motoritácií dopĺňajú ešte verzie NX 250 a NX 350. V prvom prípade produkuje atmosférický štvorvalec s objemom 2,5 l výkon 146 kW, v druhom turbom prepĺňaný štvorvalec s objemom 2,4 l výkon 205 kW.
Narástol do větkých smerov
Veľkostne je nová generácia Lexusu NX väčšia vo všetkých smeroch. O 30 mm narástol rázvor náprav a rozchod predných kolies. Zadné kolesá sú od seba ďalej až o 59 mm. Ťažisko je posunuté o 20 mm nižšie. Karoséria je výrazne tuhšia a tešiť sa môžeme na reakcie vozidla na stlačenie plynu aj brzdy, keďže dohľad nad vývojom tejto oblasti mali profesionálni pretekári.
Lexus podľa nášho názoru prišiel v posledných rokoch s výrazne krajším interiérom a model NX ho ešte vylepšuje. Medzigeneračný skok je vďaka tomu naozaj veľký. Hlavným prvkom je veľký dotykový displej, ktorý za príplatok môže mať až 14 palcov. Dizajnéri ho výrazne natočili smerom k šoférovi.
Procesor, pracujúci v pozadí, je v porovnaní s minulosťou 3,6-krát rýchlejší. Infotainment má nový operačný systém, poskytuje aktuálne informácie o doprave a nechýba mu ani pokročilé hlasové ovládanie "Hey Lexus". Na európske cesty sa novinka dostane koncom tohto roka.