Lexus predĺžil svoj SUV RX, aby mohol osloviť aj početnejšie rodiny. RX L by v oblasti výkonu, luxusu a bezpečnosti nemal v ničom zaostávať za svojím menším bratom. V ponuke bude aj špeciálna samo-obnoviteľná farba, odolná voči poškrabaniu.
Nie všetky vozidlá, predstavené na autosalóne v Los Angeles, sú určené iba pre severoamerický trh. Nový Lexus RX L by sa mal v budúcom roku dostať aj na európske cesty. Novinka vychádza z SUV RX, ktoré sa predáva aj u nás. Lexus svoj model RX natiahol o 110 mm, aby mal ponuku aj pre početnejšie rodiny. Interiér RX L ponúka automobilka v dvoch verziách, šesťmiestnej a sedemmiestnej. Rozdiel v počte sedadiel sa prejavuje v druhom rade.
Výhľad z tretieho radu nie je najlepší, žiadne sedenie na spôsob divadla (stupňovité smerom dozadu) tu netreba čakať. Druhý rad je posunutý trochu vyššie, aby mali pasažieri v treťom rade dostatok miesta pre nohy. Kvôli priestoru bola prepracovaná aj zadná časť, ktorá má strmšie zakončenie. Posádka vzadu si tak užije viac miesta pre hlavu. V treťom rade má Lexus RX L lavicu so sklopným deleným operadlom v pomere 60:40. Sklopiť sa dajú aj sedadlá v druhom rade, čím vznikne veľký batožinový priestor s rovnou podlahou.
Z pohľadu bezpečnosti, luxusu a výkonu nemá RX L v ničom zaostávať za svojím menším bratom, modelom RX. Dizajn je do značnej miery spoločný. Japonská automobilka upozorňuje aj na špeciálnu farbu. Všetkých desať ponúkaných lakov je údajne odolných voči poškrabaniu so schopnosťou samo-obnovenia.
O pohon sa postarajú dve rôzne motorizácie 350L a 450hL. V prvom prípade môžeme hovoriť o šesťvalci s objemom 3,5 l a osemstupňovej prevodovke ECT-i. K dispozícii je verzia s pohonom prednej nápravy a aj s pohonom všetkých kolies. Hybridná pohonná jednotka 450hL poháňa štandardne všetky kolesá. Šesťvalcu s objemom 3,5 l pomáhajú dva elektromotory. Celkový výkon sústavy dosahuje hodnotu 230 kW. V Európe by sa Lexus RX L mohol objaviť na jar budúceho roku.