
Elektrický Lexus RZ bol na trh uvedený v roku 2023 a už prichádza v modernizovanej podobe. Vynovený model absolvoval svoju premiéru v Bruseli. Vozidlo dostalo viacero vylepšení a začať môžeme novým volantom a hlavne novou technológiou riadenia.
Nový volant a virtuálna prevodovka
Volant bez mechanického prepojenia s kolesami sme videli na fotkách už v rámci prvého predstavenia vozidla ešte v roku 2022. Na európske cesty sa však z legislatívnych dôvodov nedostal a stane sa tak až teraz.
Na ovládanie kolies využíva elektronické spojenie a na dosiahnutie krajnej polohy ho stačí otočiť o 200 stupňov doľava alebo doprava. Výrazne to zlepšuje manévrovateľnosť v úzkych priestoroch. Nové riešenie pomáha ľahšie zvládať bočné nárazy vetra a vozidlo je stabilnejšie pri diaľničnom tempe.
Ďalšou netradičnou novinkou je falošná manuálna prevodovka. Lexus ju nazýva Manual Drive a umožňuje šoférovi kontrolovať výkon vozidla pomocou páčok pod volantom a prirovnáva to práve k manuálnej prevodovke.
Systém je naprogramovaný ako osemstupňová virtuálna prevodovka. Krútiaci moment vozidla sa v danej chvíli vypočíta podľa polohy akcelerátora a rýchlosti vozidla, a potom sa vynásobí pomerom zvoleného virtuálneho prevodového stupňa.
Na zlepšenie zážitku Lexus replikoval zvuky motora a systém pracuje s virtuálnym obmedzovačom otáčok. Vodiči vďaka tomu získajú podobný pocit ako v aute s tradičnou 8-stupňovou prevodovkou a dokážu správne načasovať zmeny prevodových stupňov.
Dojazd dlhší o 100 km
Modernizácia priniesla aj zásadnejšiu zmenu pohonu. Kapacita batérie vzrástla na 77 kWh a spolu s vylepšeným elektromotorom navýši dojazd o približne 100 km v závislosti od verzie vozidla. Lexus ponúkne RZ v troch verziách s výkonom 165 kW, 280 kW a 300 kW pre model s označením RZ 550e v prevedení F Sport.
Novinka sa na európske cesty dostane v priebehu jesene 2025.