1. Najrýchlejší z rodiny UX
Lexus UX 300e poháňa elektromotor, umiestnený vpredu - tam, kde má v iných verziách miesto spaľovací motor alebo hybridná jednotka. Elektromotor má výkon 204 k a jeho maximálny krútiaci moment je 300 Nm. Vďaka týmto parametrom môže prelomový model zrýchliť z nuly na stovku za 7,5 sekúnd a v súčasnosti je najdynamickejším variantom kompaktného crossoveru značky.
2. Rekordná záruka na batériu
S elektromotorom spolupracuje batéria s kapacitou 54,3 kWh a dojazdom asi 300 km v režime WLTP. Inžinieri spoločnosti Lexus vynaložili veľké úsilie, aby vydržala čo najdlhšie. Lítium-iónová batéria je chladená vzduchom a vybavená aj ďalším systémom riadenia teploty, ktorý pracuje rovnako pri nízkych aj vysokých okolitých teplotách. Chladenie vzduchom je bezpečnejšie a ľahšie ako kvapalinou chladené systémy. Stabilný výkon batérie tak možno zaručiť aj pri opakovanom rýchlonabíjaní, či za vysokej rýchlosti. Japonská značka si je svojím riešením natoľko istá, že auto ponúka s predĺženou zárukou na batériu – na 1 000 000 km alebo 10 rokov!
3. Nízko položené ťažisko
Lexus UX 300e je postavený na novej platforme GA-C rovnako ako iné varianty modelu UX. Konštrukciu auta však prispôsobili novému pohonu. Pribudli výstuhy karosérie, zmeny si vyžiadali tlmiče pruženia kvôli vyššej hmotnosti a špecifikám elektrického pohonu. Akumulátor je priamo pod podlahou priestoru pre cestujúcich uložený tak, aby rozloženie hmotnosti medzi nápravami bolo optimálne. Elektromotor je takisto umiestnený bližšie k podlahe, čo ešte viac znižuje ťažisko a Lexus sa chváli príkladnou jazdnou dynamikou. Inžinieri navyše vyladili silu tlmičov v súlade so zmenami dynamiky.
4. Elektrická revolúcia v overenej verzii
UX 300e je v histórii Lexusu revolučným modelom, no prémiová značka sa k nemu postavila inak ako mnohí konkurenti. Namiesto toho, aby vytvorila celkom nové auto s futuristickým dizajnom, alebo umiestnila elektromotor do veľkého SUV, stavila na obľúbený kompaktný crossover. Lexus UX je najmenší a najlacnejší crossover v ponuke Japoncov a takisto najčastejšie kupovaný model značky v Európe. Zákazníci, ktorí presadnú do modelu UX 300e, prakticky nemusia zmeniť svoje zvyky, pretože auto sa od iných variantov líši takmer výlučne pohonom.
5. Nové využitie páky pod volantom
Elektromobily nemajú prevodovky ako autá so spaľovacími motormi, v UX 300e však nájdeme páky pod volantom. Lexus pre ne našiel zaujímavé využitie – umožňujú vybrať jeden zo štyroch jazdných režimov. Podobným spôsobom môže vodič používať páky na brzdenie motorom s využitím štyroch úrovní spomaľovania a 4-stupňový systém rekuperácie energie – pri zachovaní úplne prirodzených jazdných vlastností.
6. Crossover riadený aplikáciou
V modeli UX 300e zavádza značka najmodernejšie technológie palubnej konektivity. Po prepojení s inteligentným telefónom pomocou mobilnej aplikácie Lexus Link môže vodič kedykoľvek skontrolovať stav nabitia akumulátora a dojazd. Zahrnuté sú aj funkcie nabíjania, ako napr. časovač, ktorý informuje majiteľa o tom, kedy bude vozidlo plne nabité, umožňuje tiež naplánovať budúce nabíjanie podľa predpokladaného času jazdy alebo obdobia lacnejšieho tarifu elektrickej energie. Pomocou tejto aplikácie môže majiteľ tiež diaľkovo ovládať klimatizáciu vozidla.
7. Ďalšie elektrifikované modely
UX 300e je prvé vozidlo, vyrobené podľa novej stratégie Lexus Electrified. Model bude v Európe debutovať koncom tohto roka. Japonská značka už má v pláne aj ďalšie elektrifikované autá. Existuje veľa náznakov, že Lexus čoskoro predstaví svoj prvý hybridný plug-in, ako variant modelu NX. Okrem toho sa hovorí aj o elektromobile, poháňanom vodíkovými palivovými článkami. Elektrický crossover je iba začiatkom novej kapitoly v histórii značky.