Lotus je britská značka, známa najmä vďaka športovým modelom a pretekárskej histórii. Rovnako ako väčšina menších, či väčších automobiliek reaguje na zmeny v automobilovom priemysle. Aj preto dokončuje nový výrobný závod v Číne v meste Wu-chan s plánom dosiahnuť výrobnú kapacitu 150 000 vozidiel ročne. Výrazné plány má aj v zmene svojho portfólia. Športové autá ostanú, ale doplnia ich aj nové SUV modely.
Posledným vozidlom so spaľovacím motorom je model Emira (predstavený v júli), ktorý sa spolu s elektromobilom Evija bude vyrábať v Británii. V budúcom roku ponuku rozšíri veľké SUV. V roku 2023 príde na rad štvordverové kupé a o ďalšie dva roky neskôr menšie SUV, ktoré by mohlo byť konkurentom pre BMW iX3. V roku 2026 je zas na pláne elektrické športové auto. Luxusné nové modely sa spoľahnú na elektrický pohon a rovnakú platformu.
Nová technická architektúra umožní Lotusu postaviť rôzne typy áut s rázvorom náprav od 2 889 mm do 3 100 mm. Kapacita batérie sa bude hýbať v intervale 92 až 120 kWh a Lotus rovnako ako Porsche či Hyundai (Ioniq 5) siahol po 800 V architektúre. To by malo umožniť rýchle nabíjanie s výkonom až 350 kW. Lotus nezaprie ani svoje športové DNA a tvrdí, že nová elektrická platforma umožní zrýchlenie na 100 km/h pod 3 sekundy. Viac detailov o nových modeloch sa dozvieme neskôr.