Už niekoľkokrát avizovaný príchod Mazdy MX-30 s rotačným motorom sa stáva realitou. Elektromobil s malou batériou sa tak premieňa na sériový plug in hybrid s ešte menšou batériou.
Zatiaľ nám chýbajú detailné informácie o rotačnom spaľovacom motore s označením 8C. Vieme len, že je umiestnený v motorovom priestore spolu s generátorom a hlavným elektrickým motorom. Rotačný motor slúži len na výrobu elektrickej energie a spoľahnúť sa môže na nádrž s objemom až 50 l, takže dojazd na dlhé trasy nebude problém. V tejto chvíli nepoznáme jeho objem ani výkon.
Vyrobená elektrická energia je využívaná na dobíjanie batérie, ktorej kapacita klesla len na 17,8 kWh. Čisto elektrický dojazd je tak 85 km (WLTC), čo postačuje pre bežné denné potreby. Mazda zároveň sľubuje o niečo svižnejšie zrýchlenie, keďže výkon elektromotora stúpol zo 107 kW na 125 kW.
Na začiatku bude Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV dostupná v špeciálnej Edícii R. Vyznačovať sa bude gaštanovo červenou farbou strechy a stĺpikov. Ostatné časti vrátane interiéru budú čierne.