Mazda a motor s rotujúcim piestom je nekončiaca sága zatiaľ bez šťastného konca. Nádej na príchod športového auta s rotačným motorom je nízka, ale už dlhšie počúvame o využití motora s rotujúcim piestom na predĺženie dojazdu elektromobilu MX-30.
Elektromobil, vlastne už hybrid s rotačným motorom mal podľa starších správ doraziť už v prvej polovici tohto roku. Nakoniec spoznáme vylepšenú Mazdu MX-30 so spaľovacím motorom až začiatkom roku 2023. Oficiálna premiéra sa udeje na autosalóne v Bruseli v polovici januára.
Mazda zatiaľ neprezradila parametre rotačného motora. Tak isto nevieme, či ostane zachovaný výkon elektromotora, alebo ho automobilka zdvihne, aby kompenzovala vyššiu hmotnosť vozidla.
Mazda MX-30 vo svete elektromobilov nevynikala. Ponúka dojazd len 200 km a v realite sme v rámci testu dosiahli ešte horší výsledok. Mazda sa viac pozerala na ekologický prínos vozidla ako na požiadavky motoristov. Konštruktéri vypočítali, že kapacita 35,5 kWh je ideálnym kompromisom medzi ekológiou a potrebami motoristov. Pri väčšej batérii by sa už ekologický prínos vozidla výraznejšie znižoval.
Tento prístup sa nestretol s veľkým pochopením u motoristov a Mazda MX-30 rozhodne nie je bestsellerom. Pomôcť by jej mohol práve rotačný motor a predĺženie dojazdu.
Zdroj: Motor1