Elektromobily sú v mnohom iné, ako autá s benzínovým či naftovým motorom. Mazda chce, aby mal šofér veľmi podobný pocit zo šoférovania, nech už sedí v jednom alebo druhom.
Mazda si svoj nový poklad zatiaľ dobre stráži. Fotografie nového elektromobilu zatiaľ neunikli a vzhľad novinky ostáva tajomstvom. Na jedinej oficiálne zverejnenej fotografii vidíme akurát siluetu a ani krátke video veľa neodhaľuje. Nejaké informácie už vyplávali na povrch. Očakávať môžeme príchod malého elektrického SUV so strechou, pripomínajúcou kupé. Smerom dozadu klesajúcu strechu naznačuje zverejnená fotografia. Veľkosť auta naznačujú testovacie prototypy. Techniku nového elektromobilu totiž Mazda počas testov skryla pod kabát Mazdy CX-30. Dať testovaciemu vozidlu iný vzhľad je bežnou praxou automobiliek. Napríklad Kodiaq bol kedysi testovaný pod karosériou predĺženej Škody Yety. Na novom elektromobile Mazdy s tvárou modelu CX-30 sa už mali možnosť previesť redaktori britského portálu Autocar. Od nich vieme, že malé SUV bude primárne mestské auto a tomu zodpovedá aj dojazd na úrovni menej ako 240 km. Mazda v tomto prípade stavila na batériu s kapacitou 35,5 kWh. Menšiu batériu volila aj kvôli emisiám. Čím menšia batéria, tým menej emisií CO2 je pri výrobe auta vypustených do ovzdušia. Na druhej strane sú potreby zákazníka a výsledkom je kapacita 35,5 kWh, ktorá by mala pokryť denné potreby veľkej časti motoristov. Vystačiť má na nákup, odvoz detí do školy a cestu do práce. Elektrická Mazda sa spoľahne na jeden elektromotor s výkonom 105 kW.
Podľa redaktorov Autocaru má Mazda v prípade svojho elektromobilu výrazne iný prístup, na aký sme zvyknutí. Mnohé z nich už po ľahkom zatlačení na plyn vystrelia dopredu a ukazujú svoju výhodu oproti spaľovacím motorom. Mazda sa snažila nastaviť reakciu vozidla na stláčanie plynu podobne, ako je to v prípade vozidiel so spaľovacím motorom. To isté platí aj po uvoľnení plynu, kedy elektromobil iba minimálne rekuperuje energiu, a teda aj tak výrazne nespomaľuje. Väčšia časť rekuperácie sa deje pri zatlačení na brzdový pedál. V aute nemá byť ani ticho, tradičné pre elektromobily. Mazda stále pracuje na doladení zvuku v interiéri, aby šofér mohol aj uchom vnímať, ako auto zaberá. Má ísť o jemnejší zvuk v porovnaní so spaľovacím motorom, ale nie až tak tichým ako v elektromobile. Japonci chcú svojím novým modelom spraviť akýsi most medzi autom so spaľovacím motorom a elektromobilom.