Ak máte záujem o novú naftovú Mazdu6, nemali by ste váhať. Japonská značka sa rozhodla stiahnuť naftovú verziu z ponuky v celej Európe. K dispozícii by ešte mohli byť skladové zásoby, ktoré Mazda postupne dopredáva. Oficiálne stanovisko Mazdy nepoznáme, ale dôvodom konca naftového štvorvalca 2,2 SKYACTIV-D bude zrejme sprísňujúca sa emisná legislatíva. Pre prežitie naftového motora by bola potrebná jeho úprava, ktorá by si určite vyžiadala značné investície. Vzhľadom na súčasný odklon trhu od naftových vozidiel by to zrejme pre Mazdu nebola výhodná investícia.
Na druhej strane v prípade japonskej automobilky si nikdy nie sme istí, čo v budúcnosti prinesie. Mazda totiž kráča svojou vlastnou cestou, nevyhýba sa síce ani elektrifikácii, ale prináša aj vlastné, často netradičné riešenia. Jedným z nich bolo nasadenie motora SKYACTIV-X pre Mazdu3, ktorý v sebe kombinuje vlastnosti typické pre naftové aj benzínové motory. Otázkou ostáva, či Japonci nestiahnu z ponuky naftové motory kompletne. Spomínaná pohonná jednotka 2,2 SKYACTIV-D je v súčasnosti ponúkaná ešte v SUV CX-5.
Zdroj: Autocar