Mazda MX-30 veľkosťou batérie a dojazdom vôbec nekonkuruje dnešným elektromobilom. Z elektromobilov predávaných u nás je na tom horšie Dacia Spring s kapacitou batérie 27,4 kWh. Mazda MX-30 dostala batériu s kapacitou 35,k kWh, čo je podľa Mazdy kompromisom medzi ekológiou a denným nájazdom motoristov.
Kompromis motoristi vo finále neocenili a elektrická Mazda rozhodne nepatrí medzi bestsellery. Zmeniť sa to má s príchodom rotačného motora, ktorý poslúži ako generátor energie a predĺži dojazd.
Podobné riešenie ponúklo v minulosti BMW i3 Range Extender, ktoré dostalo do výbavy dvojvalcový motor s výkonom 125 kW. Mazda využitie novovyvinutého rotačného motora v modeli MX-30 potvrdila a zároveň prezradila termín premiéry tento piatok 13.1 2023.
Japonci novinku predvedú na autosalóne v Bruseli a konečne sa dozvieme parametre rotačného motora, ktorý sa vráti do sériového auta po dlhých rokoch. Dojazd vozidla by vďaka nemu mohol stúpnuť k hranici 400 km a Mazda MX-30 by sa tak zaradila medzi konkurenciu ako Peugeot e-2008 či Hyundai Kona Electric.