Nový Mercedes-AMG C 63 S E Performance predstavuje skutočnú prevratnú zmenu v 55-ročnej histórii AMG. Presne touto vetou sa začína správa Mercedesu, v ktorej nový model predstavuje a dá sa s ňou súhlasiť.
Mercedes pri vývoji nového výkonného modelu zužitkoval svoje skúsenosti z F1. Nová motorizácia sa spolieha na dvojstupňový elektromotor na zadnej náprave a najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvorvalcový motor na svete. Ide o dvojliter prepĺňaný turbom a jeho výkon je 350 kW, ďalších 150 kW pridáva elektromotor a celkový systémový výkon je 500 kW (680 k). Maximálny systémový krútiaci moment je až 1 020 Nm.
Nový AMG model prichádza s karosériou sedan aj kombi. Na 100 km/h zrýchli v priebehu 3,4 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 280 km/h, resp. kombi 270 km/h (za príplatok, Štandardne bude rýchlosť obmedzená na 250 km/h).
Elektromotor je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s dvojstupňovou prevodovkou s elektronickým radením a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu. Elektromotor pôsobí priamo na zadnú nápravu, pri prekĺzavaní zadných kolies sa hnacia sila elektromotora v závislosti od potreby krátko prenesie aj na predné kolesá, vďaka čomu sa dosiahne lepšia trakcia. Mechanické spojenie plnovariabilného náhonu na všetky kolesá to umožňuje prostredníctvom kardanového hriadeľa a hnacích hriadeľov predných kolies.
Dvojstupňová prevodovka na zadnej náprave s automatizovaným radením zaradí druhý prevodový stupeň najneskôr pri rýchlosti asi 140 km/h, čo zodpovedá maximálnym otáčkam elektromotora takmer 13 500/min.
O napájanie elektromotora sa stará vysokovýkonný akumulátor s kapacitou 6,1 kWh. Batéria poskytuje trvalý výkon 70 kW a maximálny výkon 150 kW počas desiatich sekúnd. Akumulátor je navrhnutý na rýchly výdaj a ukladanie výkonu, nie na maximálny dojazd. Elektrický dojazd je len 13 kilometrov, čo je na pomery plug in hybridu naozaj málo, ale pri nízkej kapacite batérie a jej zameraniu na výkon sa nemôžeme čudovať.
Základom vysokého výkonu 400-voltového akumulátora AMG je inovatívne priame chladenie: high-tech chladiace médium prúdi okolo všetkých 560 článkov a chladí samostatne každý z nich. Dôsledok: pracovná teplota akumulátora je vždy v optimálnom intervale, bez ohľadu na to, ako často dochádza k nabíjaniu alebo vybíjaniu. Pri svižnej jazde môže ľahko dôjsť k prekročeniu priemernej teploty. Ochranné mechanizmy sú preto nastavené tak, aby bolo možné z akumulátora odobrať maximálny výkon, pričom sa úroveň teploty následne zníži priamym chladením.
Štvorvalcový motor AMG s objemom 2,0 litra bol kompletne vyvinutý v závode spoločnosti v Affalterbachu. Hnací agregát s interným označením M139l je celosvetovo prvý sériový motor, ktorý je preplňovaný elektrickým turbodúchadlom. Tento inovatívny systém bol odvodený priamo z technológie, ktorú už niekoľko rokov úspešne používa tím Mercedes-AMG Petronas F1.
Nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne odozvy v celom rozsahu otáčok. Predstavitelia značky hovoria o rýchlejších reakciách motora aj v porovnaní s atmosférickými agregátmi. V modeli C 63 Mercedes prvýkrát používa plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+; vrátane drift režimu pre ešte väčšie potešenie z jazdy. K tomu treba prirátať sériovo dodávané aktívne riadenie zadnej nápravy.
Sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy pracuje s uhlom natočenia kolies maximálne 2,5 stupňa. Do tohto stupňa sa zadné kolesá pri rýchlostiach do 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) natáčajú opačným smerom ako predné kolesá.