Model Mercedes-AMG PureSpeed absolvoval svoju svetovú premiéru v rámci Veľkej ceny Formuly 1™ v Abú Zabí. Úplne otvorené dvojmiestne vysokovýkonné vozidlo bez strechy a čelného skla je nekompromisnou poctou pretekárskemu športu a ponúka jedinečný jazdný zážitok.
Dizajn modelu Mercedes-AMG PureSpeed sa vyznačuje kombináciou nízkej siluety, dlhej kapoty motora a výrazne smerom nadol pretiahnutej prednej časti s vytvarovaným žraločím nosom. Predná časť sa podobá vozidlu Mercedes‑AMG ONE vďaka širokému otvoru na prívod vzduchu a nápisu AMG, ako aj tmavo pochrómovanej hviezde Mercedes na mäkkom nose. Súčasťou je aj aerodynamicky optimalizovaná kapota motora.
Systém HALO namiesto stĺpika A
Systém HALO na vozidle nahrádza obvyklý stĺpik A. Tento prvok je inšpirovaný kráľovskou triedou motoristického športu. Systém HALO je od roku 2018 súčasťou každého vozidla Formuly 1™. Chráni hlavu vodiča pri nehodách. Bezpečnostný systém v modeli Mercedes‑AMG PureSpeed pozostáva zo stabilného oblúka z oceľovej rúry, ktorý je pevne vidlicovito spojený s konštrukciou holej karosérie vozidla.
Aerodynamicky optimalizovaný konštrukčný diel rovnakou mierou chráni oboch cestujúcich. Z toho dôvodu sa rozvetvenie nachádza až za cestujúcimi. Systém ochrany pred prevrátením vozidla okrem toho zahŕňa dva pevné oblúky na ochranu pri prevrátení, ktoré sú ukryté pod aerodynamickými vydutinami. Aj tie sú súčasťou štruktúry holej karosérie.
K nemu sa pridávajú dve aerodynamicky optimalizované prilby, ktoré boli špeciálne navrhnuté a vyrobené pre vozidlo Mercedes-AMG PureSpeed. Sú nalakované vo farbe karosérie a ich súčasťou je komunikačný systém Intercom.
Pocta legendárnym modelom Mercedes
Aj mnoho iných ďalších prvkov dizajnu je poctou motoristickému športu. Dve vydutiny za sedadlami sú ozdobené erbom AMG a pripomínajú legendárne pretekárske vozidlá, ako je napríklad 300 SLR. S týmto vozidlom vyhrali Stirling Moss a Denis Jenkinson v roku 1955 preteky Mille Miglia (1 000 míľové preteky) v Taliansku.
K tomu neodmysliteľne patrí aj exkluzívne lakovanie strieborných šípov, v prípade vozidla PureSpeed vo farbe mystická strieborná magno.
Na ochranu zaparkovaného vozidla pred poveternostnými vplyvmi ako dážď a búrka je súčasťou sériovej výbavy ochranná plachta proti vplyvom počasia. Ponad interiér vrátane systému HALO sa naťahuje tradičným spôsobom a upevňuje sa na podbehy kolies. Každý zákazník navyše získa na mieru navrhnutú interiérovú autoplachtu AMG v špecifickom vyhotovení PureSpeed.
Medzi aktívne aerodynamické prvky patrí vysúvateľný zadný spojler, ktorý je plynule integrovaný do zadnej kapoty. Ten svoju polohu mení podľa jazdnej situácie. Riadiaci softvér pritom zohľadňuje množstvo parametrov: do výpočtu zahŕňa rýchlosť jazdy, pozdĺžne a priečne zrýchlenie, ako aj rýchlosť riadenia. Spojler sa od rýchlosti 80 km/h nastavuje do piatich rôznych uhlov. V závislosti od nastavenia tak môže buď optimalizovať jazdnú stabilitu, alebo znížiť odpor vzduchu.
K dynamickým jazdným vlastnostiam prispieva aj aktívny aerodynamický prvok, ktorý sa ukrýva pred motorom na spodku karosérie. Tento profil z uhlíkových vlákien s hmotnosťou približne dva kilogramy reaguje na zvolenie jazdných programov AMG a pri rýchlosti nad 80 km/h sa automaticky vysunie približne o 40 milimetrov smerom nadol. Vzniká pritom takzvaný Venturiho efekt, ktorý zvýši prítlak vozidla k vozovke a obmedzí vztlak na prednej náprave. Vodiči to pozitívne pociťujú pri riadení: model PureSpeed možno precízne ovládať v zákrutách a stabilnejšie drží stopu.
Prídavné aerodynamické prvky na spodku karosérie, podobné tým vo vozidle AMG GT 63 PRO, pomáhajú vykompenzovať chýbajúcu strechu a zlepšujú tak prítlak. Pomocou systému zdvíhania na prednej náprave možno prednú časť modelu PureSpeed nadvihnúť pred prahmi alebo obrubníkmi.
Silný 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s výrazným zvukom
Pohon má na starosti 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s maximálnym výkonom 430 kW (585 k) a maximálnym krútiacim momentom 800 Nm. Vďaka radikálne otvorenému dizajnu možno pocítiť dokonca aj nižšie rýchlosti subjektívne ako rýchlejšie.
Presvedčia však aj objektívne hodnoty: šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť je 315 km/h. Súčasťou je legendárny zvuk motora AMG V8, ktorý možno v modeli PureSpeed zažiť ešte bezprostrednejšie.
Mokrá rozjazdová spojka pre prevodovku
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G sa vyznačuje extrémne krátkymi časmi preradenia. Mokrá rozjazdová spojka nahrádza menič krútiaceho momentu. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti optimalizuje odozvu na polohu akceleračného pedála, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia.
Vozidlo disponuje aktívnym riadením zadnej nápravy. V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km/h), alebo v rovnakom smere (pri rýchlosti viac ako 100 km/h) ako predné kolesá.