V apríli tohto roka zaznamenal Mercedes rekord v dojazde, keď s prototypom Vision EQXX prešiel v reálnej premávke viac ako 1 000 km, a to sa nevyhol ani úsekom s rýchlosťou 140 km/h. Keďže po absolvovaní zvolenej trasy ostalo v batériách ešte dosť energie, o krátky čas pokus o rekord zopakoval a prešiel až 1 202 km na jedno nabitie.
Použitá batéria v prototype Vision EQXX je podľa portálu Autocar určená pre budúci elektrický model EQG. Mercedes už skôr avizoval, že v elektrickom "Géčku" zažije sériovú premiéru nový typ batérie, s kremíkovou anódou od spoločnosti Sila, stane sa tak v roku 2025.
Nová technológia umožňuje zvýšiť energetickú hustotu o 20 až 40 % na 800 Wh/l v porovnaní s dnešnými batériami Mercedesu. Výsledkom je výrazne vyšší dojazd pri zabraní rovnakého priestoru. Batéria v prototype EQXX má kapacitu 100 kWh, vo veľkom Mercedes Triedy G ju však ešte možno kvôli dostatku priestoru zväčšiť.
Nový model EQG kvôli horšej aerodynamike zrejme rekordný dojazd nedosiahne, stále však môže na jedno nabitie prejsť nadpriemerne dlhú trasu.
Technické údaje budúceho modelu ešte nepoznáme, ale už koncept nám naznačil, že "Géčko" dostane až štvoricu elektromotorov - dva vpredu a dva na zadnej náprave. Výsledkom bude lepšie správanie vozidla v teréne, keďže vďaka softvéru bude možné dosiahnuť rovnaký efekt, aký prináša trojica diferenciálov. Softvér však umožní ešte precíznejšie a rýchlejšie reakcie.