Mercedes GLC druhej generácie prichádza na slovenský trh. V porovnaní s predchodcom sa dizajn vozidla veľmi nezmenil, netreba sa však nechať zmiasť, ide o od podlahy nové auto. Zmenu vidno na pohľad najmä vnútri, kde dostalo GLC modernejšiu palubnú dosku s veľkými displejmi.
Novinka je navyše aj o 60 mm dlhšia a dlhší je aj rázvor náprav. Dizajnéri sa sústredili na zlepšenie aerodynamiky a súčiniteľ odporu vzduch klesol na hodnotu cw = 0,29. Konštruktéri zas kládli dôraz na obratnosť auta. Vďaka natáčaniu kolies zadnej nápravy o 4,5 stupňa je novinka obratnejšia napriek väčším rozmerom karosérie.
Pod kapotou už nájdeme len dvojlitrové štvorvalce a všetky s aspoň minimálnym stupňom elektrifikácie, teda s integrovaným štartér generátorom druhej generácie, ktorý ponúka dodatočný krútiaci moment 200 Nm a výkon 17 kW. Všetky motory sú štandardne ponúkané s pohonom všetkých kolies 4Matic a 9-stupňovou automatickou prevodovkou.
Základná benzínová verzia GLC 200 4Matic (150 kW) štartuje na sume 57 960 eur, silnejší model GLC 300 4Matic s výkonom 190 kW stojí 69 696 eur. Naftová motorizácia GLC 220 d 4Matic je najslabšou v ponuke (145 kW) a jej prednosťou by mala byť hlavne nízka spotreba. Podľa normy WLTP sa v závislosti od verzie pohybuje od 5,9 do 5,2 l. Za naftový model si Mercedes vypýta 60 420 eur.
Koncom roka rozšíria ponuku aj plug in hybridné modely so systémovým výkonom až do 280 kW. Vďaka veľkej batérii s kapacitou 31,2 kWh prejdú všetky verzie na jedno nabitie viac ako 100 km v čisto elektrickom režime.
Elektrickú jazdu môžeme z hľadiska dynamiky považovať za takmer plnohodnotnú, keďže výkon elektromotora je 100 kW. K dispozícii bude aj palubný nabíjací systém s výkonom 60 kW. Všetky tieto údaje sú na pomery plug in hybridu nadštandardné a predurčujú ho na časté využívanie čisto elektrického režimu.