Modernizácia sa dotkla oboch karosérií, teda modelu GLE aj GLE Coupé. Zmeny sa tradičným spôsobom dotkli dizajnu. Prepracovaný je predný nárazník, predné svetlomety majú nový svetelný vzor a zmenené sú aj zadné svetlá.
Vo vnútri je novinkou dotykový volant, ktorý umožňuje ovládať oba veľké displeje na palubnej doske. Novú generáciu dotykového volantu už poznáme z viacerých modelov Mercedes. Okrem toho pribudli viaceré farebné kombinácie interiéru a chrómové ozdoby.
Konštruktéri sa pri vylepšeniach zamerali aj na praktickú stránku vozidla. GLE dokáže ťahať príves s hmotnosťou až 3,5 t. Potiahnuť tak dokáže väčší karavan, či príves na kone. Pri manévrovaní s prívesom šoférovi pomôže asistenčný systém a rovnako pri plánovaní optimálnej trasy s prívesom vyberie navigácia optimalizovanú trasu.
V teréne ponúka GLE funkciu priehľadnej kapoty. Na centrálnom displeji sa mu zobrazí pohľad cez priehľadnú kapotu, a tak vidí kolesá aj terén, po ktorom prechádza.
Po novom sú všetky motory použité v Mercedese GLE elektrifikované a spoliehajú sa výlučne na pohon všetkých kolies 4Matic. Okrem benzínového motora GLE 450 a naftových motorov 300d a 450d s výkonmi od 198 do 280 kW (+ 15 kW navyše krátkodobo s funkciou boost) nechýbajú v ponuke ani plug in hybridy.
Benzínový aj naftový plug in hybrid sa spolieha na štvorvalec s objemom 2,0 l a elektromotor s výkonom 100 kW. Celkový systémový výkon je v prípade benzínu 280 kW a v prípade nafty 245 kW. Elektrický dojazd na jedno nabitie stúpol na 100 km.
Na vrchole ponuky ostávajú AMG modely GLE 53 a GLE 63 S. Prvý menovaný sa spolieha na radový šesťvalec s objemom 3,0 l. Maximálny výkon je 320 kW, ktorý krátkodobo zvýši štartér-generátor o 15 kW. Model 63 S využíva motor V8 s objemom 4,0 l, maximálny výkon dosahuje 450 kW, ktorý možno krátkodobo zvýšiť o 16 kW.