Dobré vlastnosti v teréne a dynamika, ktorou sa ešte nedávno mohli pochváliť akurát superšporty - aj tak môžeme charakterizovať nový Mercedes AMG G63.
Výkon na ceste a schopnosti v teréne, tak sa snaží odprezentovať svoje SUV väčšina automobiliek. Realita býva často iná, ale potom príde nový Mercedes AMG G 63 a všetko je možné. Nové Géčko s označením AMG G 63 nedostane motor s objemom 5,5 l ako predchodca, ale menší rovnako však osemvalcový štvorliter. Výkon 430 kW a krútiaci moment až 850 Nm robí z terénneho Géčka raketu na ceste. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s bolo ešte pred pár rokmi výsadou superšportov. Dnes to zvládne auto, ktoré si aj v AMG úprave zachovalo redukčnú prevodovku a tri uzamykateľné diferenciály pre jazdu v teréne. Zamknutie diferenciálov je možné aj za jazdy, tak isto aj zaradenie pomalého prevodu redukčnej prevodovky.
Deväťstupňová automatická prevodovka prenáša krútiaci moment na všetky štyri kolesá, ale preferuje zadné v pomere 40:60. Na ceste to prináša lepšiu trakciu pri zrýchľovaní. Úpravou prešiel podvozok. Po prvýkrát bola v Géčku použitá predná náprava s dvoma priečnymi ramenami. Vzadu nájdeme päťprvkovú nápravu. Adaptívne pruženie je nastavované pre každé koleso osobitne na základe aktuálnych podmienok. Aj vďaka tomu môže vysoké auto uháňať po ceste rýchlosťou 220 km/h a až 240 km/h po priplatení si balíka AMG Driver.
Množstvo technológií, ktorým by sme mohli pokojne venovať ďalšiu stranu, či dve, určite potešia, ale nemenej dôležitý pre Mercedes je odkaz minulosti. Odráža sa najmä v dizajne. Nezameniteľný retro vzhľad si udržuje trieda G dlhé desaťročia, a aj preto sa stala ikonou. Hranatý až krabicový tvar, okrúhle svetlá či “nemoderné“ kľučky nájdeme aj v úprave AMG. Tá sa vyznačuje typickou AMG prednou maskou. Za, na pohľad klasickými prednými svetlami, sa štandardne skrýva LED technológia. Za príplatok dokonca svetlá kategórie Multibeam LED. Každé z nich má v tomto prípade 84 individuálne kontrolovaných segmentov, ktoré sa rozsvecujú podľa potreby tak, aby poskytli maximálny svetelný účinok a zároveň neoslňovali ostatných členov premávky.
Úpravou prešli vnútorné blatníky, aby sa do verzie AMG G 63 zmestili aj 22-palcové kolesá. Samozrejmosťou sú nápisy “AMG“ a „V8 BITURBO“, ktoré nájdeme na viacerých miestach na aute. Pod zadnými dverami čnejú typické dvojité koncovky výfuku s vysokolesklou chrómovou úpravou. Zvolením režimu jazdy, alebo tlačidlom na centrálnej konzole sa prepína charakteristika zvuku, vychádzajúca z výfuku. Na svedomí to má výfuková klapka.
O novom interiéri v triede G vieme už dlhšie. Bezpochyby je modernejší, stále má však nádych minulosti. Modernu reprezentujú najmä displeje, ktoré patria do príplatkovej výbavy. Okrúhle výduchy klimatizácie po stranách majú tvarom pripomínať predné svetlá. Novinkou je volant AMG Performance, zabalený v koži Nappa. V spodnej časti je sploštený a v miestach, kde sa ho chytá šofér, je perforovaný protišmykový povrch. Mercedes AMG G63 sa verejnosti oficiálne predstaví v Ženeve. Následne sa začne s jeho predajom v Európe od 18. marca. Na cestách ho stretneme najskôr v júni.
Mercedes AMG G63
Mercedes-AMG G 63 | |
Motor | 4.0-litre V8 s dvoma turbami |
Objem motora | 3 982 cm3 |
Výkon | 430 kW (585 k) pri 6.000 otáčkach |
Maximálny krútiaci moment | 850 Nm v rozpätí 2.500-3.500 otáčiek |