Sýto zelené lúky, žiarivé slnko a búrkové dažďové prehánky striedajúce sa každú minútu, plus senzačný výhľad na rozľahlú krajinu: Škótska vysočina je krajina prírodných zázrakov a vždy uchvacovala návštevníkov.
Medzi približne 1 000 metrov vysokými horami nazývanými Munros s ich charakteristickým pyramídovým tvarom sa do prastarej skaly tohto regiónu opradeného históriou opakovane hlboko zarezávajú rieky a jazerá. Slovom lochs Škóti nazývajú svoje krištáľovo čisté jazerá a Loch Lomond, najväčšie jazero v Spojenom kráľovstve, sa nachádza v národnom parku s rovnakým názvom. Práve toto miesto si MINI zvolilo ako ideálnu destináciu pre náročné testovacie jazdy s treťou generáciou modelu Countryman.
MINI vo svojej tlačovej správe hovorí len o krásach miest, kde prototyp novej generácie Countrymana testuje. O samotnom aute britská značka neinformuje a prezradila len to, že ide o model s pohonom všetkých kolies ALL4.
S najväčšou pravdepodobnosťou ide teda o elektrickú verziu Countryman SE, keďže podľa zákulisných informácií bude jedinou verziou Countrymana s pohonom všetkých kolies. Pôjde o dvojmotorové vozidlo so systémovým výkonom 230 kW. Presné parametre nie sú oficiálne potvrdené, vychádzame len z parametrov BMW iX1 xDrive30, keďže MINI si práve z tohto vozidla požičia pohon.
Krútiaci moment dosahuje maximum tesne pod hranicou 500 Nm a dojazd vozidla na jedno nabitie zas výrazne prekoná hranicu 400 km vďaka batérii s kapacitou 64,7 kWh. Okrem Countrymana SE bude v ponuke aj ďalšia elektrická verzia s označením Countryman E.
Pôjde o jednomotorový model s nižším výkonom, pohonom predných kolies a s menšou batériou. V ponuke naďalej ostanú aj benzínové trojvalcové modely s pohonom všetkých kolies. Zásadným rozdielom v porovnaní so súčasnou generáciou Countrymanu bude veľkosť vozidla. S príchodom nového modelu získa posádka viac priestoru vďaka nárastu celkovej dĺžky vozidla (cca 13 cm), ale aj výšky.
Výrobu nového Countrymana odštartuje MINI už na jeseň a prvé vozidlá sa dostanú na cesty v prvej polovici roka 2024. Novinka bude schádzať z liniek nemeckého závodu v Lipsku.