Mitsubishi postavilo model Pajero Sport pôvodne pre ázijský trh, nakoniec sa predsa len dostane aj do Európy, minimálne na britský trh.
Mitsubishi Pajero je už poriadne starý model. Štvrtá generácia terénne ladeného SUV sa predáva od roku 2006 a len pomaly dožíva na niektorých trhoch vrátane Slovenska. Priameho nástupcu sa zrejme v Európe nedočkáme, ale už v roku 2015 bolo v Thajsku predstavené Mitsubishi Pajero Sport. V tom čase bola prezentovaná informácia, že Pajero Sport bude ponúkané postupne až na 90 svetových trhoch, ale s predajom v Európe sa nepočíta. Situácia sa zmenila a Mitsubishi uvádza Pajero Sport na britský trh pod názvom Shogun Sport. Shogun je názov, ktorý sa v Británii historicky používal pre Pajero. V španielsky hovoriacich krajinách ho zas poznajú pod názvom Montero. Aj keď nejde o priameho nástupcu Pajera, ide o najväčší model značky, ktorý je veľkostne nad Outlanderom. Japonci navyše zdôrazňujú jeho schopnosti v teréne a označujú ho ako off-road vlajkovú loď.
Mitsubishi Pajero Sport (14 obrázkov v galérii)
Na zovňajšku sa podpísal nielen iný prístup k dizajnu auta, určeného pre ázijské trhy, ale aj vek. Pred pár rokmi boli oblé tvary viac v móde. Pre európskeho zákazníka je zvláštna najmä oblá zadná časť so svetlami poriadne predĺženými smerom dole. Ide o veľký kontrast sú súčasným dizajnom, kde sú svetlá natiahnuté horizontálne a často prepojené do jedného celku. Na pohon využíva Pajero Sport známy naftový štvorvalec 2,4 l MIVEC s výkonom 133 kW a s krútiacim momentom 430 Nm. Rovnaký motor využíva Mitsubishi L200. V Pajere Sport je motor spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Interiér neprekvapí svojím vzhľadom a nesie sa v duchu vozidiel Mitsubishi, aj keď nie je tak moderný ako v Mitsubishi Eclipse Cross.
Sedemmiestne vozidlo by si malo poradiť aj s náročnejším terénom, ako sú prašné cesty. Pomôcť si má pohonom všetkých kolies, redukčnou prevodovkou a medzinápravovou uzávierkou. Ak to nestačí, môže šofér využiť aj uzávierku na zadnej náprave. Pajero Sport je prvým Mitsubishi, ktoré využíva nový systém Terrain Control, v rámci ktorého si môže vodič vybrať jeden zo štyroch režimov jazdy - Šotolina, Blato, Piesok a Skaly. Cena modelu v Británii začína na úrovni 37 775 libier (takmer 43 000 eur). Za túto sumu však už dostanete celkom slušne vybavené vozidlo, ktorému nechýba dvojzónová klimatizácia, cúvacia kamera, koža, bezkľúčový systém či LED svetlá. S predajom Pajera Sport sa momentálne na Slovensku nepočíta.