Rozhodnutiu Mitsubishi stiahnuť sa z Európy sme od začiatku nie celkom dobre rozumeli. Ako súčasť Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi má japonská značka možnosť zdieľania spoločnej technológie so sesterskými automobilkami a ponúkať tak v Európe vlastné modely pri výrazne nižších nákladoch na vývoj. Navyše ponúka aj plug in hybridy, čo je vzhľadom na prísne emisné normy dôležité pre pôsobenie na európskom trhu.
Aliancia prehodnocuje rozhodnutie
Šance na prehodnotenie rozhodnutia o odchode Mitsubishi z Európy v posledných týždňoch výrazne stúpli. Viaceré zahraničné weby vrátane Financial Times či AutoExpress informovali o zmene plánu pre japonskú automobilku. Financial Times sa pri svojom tvrdení opiera o zdroj priamo z vnútra Aliancie. Predbežná dohoda o zotrvaní Mitsubishi v Európe sa mala dosiahnuť 22. februára a definitívne rozhodnutie má padnúť do niekoľkých dní.
Tlak francúzskej vlády
Ak japonská značka na starom kontinente ostane, tak sa európske modely Mitsubishi budú vyrábať vo Francúzsku v závodoch Renaultu. Vedenie Mitsubishi a Nissanu vraj vidí za týmto rozhodnutím politický tlak zo strany francúzskej vlády na udržanie zamestnanosti. Pripomeňme, že francúzska vláda vlastní 15 % akcií Renaultu, Renault zas vlastní 43 % akcií Nissanu a ten má vo svojej držbe 34 % akcií Mitsubishi. V každom prípade po prípadnom rozhodnutí ostať, by sme sa mohli dočkať aj uvedenia nového Outlanderu do Európy.
Zdroj: Autocar