Faceliftovaný Ford Edge dostal do výbavy množstvo asistenčných systémov a hlavne nový naftový bi-turbo motor 2,0 EcoBlue. Zásadnejších zmien v kabíne sa nedočkal.
Po premiére v Detroite prináša Ford modernizované SUV Edge aj do Európy. Od predchodcu sa líši prepracovanou prednou časťou, upravenou maskou a LED svetlami. Vo vnútri sa veľa nezmenilo, čo je podľa nás trochu škoda. Edge by si zaslúžil trochu modernejší a aj luxusnejší interiér. Na mysli máme hlavne palubnú dosku, niektoré materiály a tlačidlá v okolí dotykového displeja. V rámci modernizácie si tak musíme vystačiť s novým okrúhlym voličom automatickej prevodovky. Vďaka nemu ostal na stredovom tuneli priestor pre nové odkladacie priestory. Volant a prístrojový panel vyzerá na prvý pohľad rovnako (foto v galérii dole).
Našťastie nie všetky zmeny sú len kozmetické. Ford sa nevyhol množstvu asistenčných systémov. Adaptívny tempomat so schopnosťou zastaviť vozidlo v kolóne a znovu rozbehnúť, sa stáva v tejto triede vozidiel štandardnou ponukou. Ford navyše ponúka podporu pri vyhýbacom manévri. Vďaka kamere a radaru sleduje premávku pred autom a pri nutnosti náhle obísť prekážku dá šofér impulz volantom na vyhýbací manéver. Ide však len o podporu vodiča a Edge manéver bez práce vodiča nezvládne.
Najvýznamnejšou novinkou je naftový motor bi-turbo 2,0 EcoBlue. Najvýkonnejšia verzia je dodávaná s pohonom všetkých kolies a osemstupňovou automatickou prevodovkou. Slabšia verzia s výkonom 139 kW sa spolieha na spojenie so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá prenáša krútiaci moment na všetky štyri kolesá. Najslabšia varianta motora 2,0 EcoBlue ponúka výkon 110 kW. Dodáva sa s automatickou prevodovkou a pohonom predných kolies. Osemstupňová automatická prevodovka rozoznáva sklon cesty, výrazné zákruty a prispôsobuje tomu svoje správanie. Ford Edge absolvuje európsku výstavnú premiéru v Ženeve a neskôr v priebehu tohto roka sa dostane do predaja.