Výroba druhej generácie Nissanu Leaf už začala a prví zákazníci sa k nemu dostanú vo februári.. Cena základného modelu je o niečo vyššia, ako v prípade prvej generácie.
Nová generácia Nissanu Leaf už schádza z liniek závodu v britskom Sunderlande, odkiaľ zamieri k európskym zákazníkom. Prví z nich si ho vyskúšajú vo februári. S príchodom novej generácie sme sa dočkali predĺženého dojazdu na 378 km (v reálnych podmienkach cca 280-300 km), ale aj nových technológií. Pripomeňme si najdôležitejšie z nich.
Prvou novinkou je e-Pedal, ktorý umožňuje ovládať auto výlučne pedálom, ktorý štandardne slúži na akceleráciu. V Leafe ho využijete aj na spomalenie. V aute ostal aj klasický brzdový pedál. Šofér ho využije len pri núdzovom brzdení. E-Pedal dokáže držať vozidlo na mieste aj vo svahu a je súčasťou základnej výbavy.
Druhou novinkou je systém ProPilot, ktorý udržuje odstup od vozidiel vpredu a aktívnymi zásahmi do riadenia udržuje vozidlo v pruhu. Technológia ProPilot Park zas uľahčuje parkovanie. Stačí stlačiť tlačidlo a vďaka údajom zo štyroch kamier a 12 ultrazvukových senzorov zvládne vozidlo parkovací manéver bez zásahov vodiča.
Poslednou otázkou ostala cena. Za prvú generáciu si Nissan pýtal minimálne 29 050 eur a pri predstavení tvrdil, že s cenou nepôjde hore. Vo svojej tlačovej správe už prezradil aj ceny novej generácie. V ponuke budú štyri stupne výbavy Visia (31 400 eur), Acenta (32 900), N-Connecta (34 900) a Tekna (36 400).
Dobrou správou je, že tu môžeme hovoriť o maximálnej cene Nissanu Leaf a o hromade príplatkovej výbavy, ako to väčšinou býva, nemôže byť ani reči. K výbave Tekna si zákazník môže objednať už len kožené sedadlá za 880 eur a systém ProPilot Park za 50 eur. Elektromobily ešte stále prekračujú cenami vozidlá s konvenčným pohonom a potvrdzuje to aj nová generácia Leafu. Aspoň čiastočne to kompenzuje príspevok štátu na kúpu elektromobilu v hodnote 5000 eur, ktorý možno po novom využiť do 30.6. 2018.