Autosuv.sk

Novinky SUV

Nissan prezradil motory novej generácie modelu Qashqai

V ponuke bude benzínový štvorvalec 1,3 DiG-T a hybrid e-Power, v ktorom bude spaľovací motor slúžiť výlučne na výrobu elektrickej energie. Chýbať nebude ani pohon všetkých kolies.
Nissan prezradil motory novej generácie modelu Qashqai Nissan

Oficiálne fotografie novej generácie modelu Qashqai ešte Nissan nezverejnil. Zatiaľ sme mohli vidieť len fotografie maskovaného prototypu - KLIKNITE SEM! 

Základom bude Štvorvalec 1,3 DiG-T

Dnes už máme presné informácie o motorizáciách. Základom ostane benzínový motor 1,3 DiG-T, ktorý však prešiel viacerými úpravami. Tou hlavnou je použitie mild hybridnej techniky, ktorá pridá Qashqaiu až 22 kg na hmotnosti. Na druhej strane mu umožní rekuperovať energiu pri brzdení a následne ju využiť pri akcelerácii v rozmedzí rýchlostí medzi 20 až 110 km/h. Pohonná jednotka získa 6 Nm krútiaceho momentu navyše až po dobu 20 sekúnd. Výsledkom má byť nižšia spotreba.

Malý benzínový štvorvalec bude v ponuke s výkonom 103 kW a 117 kW. V oboch prípadoch poháňa predné kolesá a je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejšia verzia bude dostupná aj s CVT prevodovkou a môže poháňať všetky štyri kolesá. Pohon všetkých kolies bude podľa Nissanu inteligentnejší a intuitívnejší. Ponúkne až 5 rôznych režimov jazdy a na prekĺznutie kolesa zareaguje až 5-krát rýchlejšie. Vyjadrené konkrétnym číslom - na preklz zareaguje za približne 0,2 s. 

Hybrid dostane e-Pedal

Hlavnou novinkou bude hybridný systém e-Power. Spaľovací motor s objemom 1,5 l a s výkonom 115 kW slúži výlučne na výrobu elektrickej energie. Kolesá poháňa potom elektromotor s výkonom 140 kW. Spaľovací motor môže vďaka takémuto riešeniu pracovať v úspornom režime pri nabíjaní batérie a nemusí sa prispôsobovať momentálnym požiadavkám na akceleráciu. Tú zabezpečí elektromotor a hybrid e-Power má vďaka tomu ďalšiu výhodu. Reakcie na stlačenie akcelerátora budú okamžité ako v prípade elektromobilov.

Qashqai e-Power si požičia systém e-Pedal s elektromobilu Leaf. Šofér tak vo väčšine situácií nebude využívať brzdový pedál a vozidlo bude ovládať takmer výlučne plynom. Brzdový pedál bude slúžiť iba v prípade potreby núdzového brzdenia. 

Motor 1,3 DiG-T e-Power
Prevodovka 6MT 6MT CVT  
Výkon 103 kW 117 kW 140 kW
Krútiaci moment 240 Nm 260 Nm 270 Nm 33 Nm
Pohon 2WD 2WD 2WD/4WD 2WD
Dĺžka 4 425 mm

 

Tagy

Pokračovať v čítaní