Európsky trh už nie je pre Nissan tak dôležitý. Za kľúčové považuje trhy v Japonsku, Číne a USA. Vyplýva to z vyjadrení Ashawani Guptu, najvyššieho šéfa japonskej značky pre portál CarMagazine. Za nižšou dôležitosťou európskeho trhu je pokles predaja nových vozidiel značky Nissan v regióne. V roku 2017 tu predal 566 191 vozidiel a o dva roky neskôr len 394 091 vozidiel. A to hovoríme ešte o stabilných časoch pred príchodom korona krízy.
Prestarnuté modely
Dôvodom poklesu bolo prestarnutie hlavných modelov Qashqai a Juke. Životný cyklus minulej generácie modelu Juke bol natiahnutý až na deväť rokov. Problémy mala spôsobiť rýchla expanzia značky za čias bývalého šéfa Carlosa Ghosna. "Príliš rýchlo sme expandovali do sveta, očakávajúc, že svetové trhy budú rásť a naše predaje budú excelentné. Ani jedna z vecí sa neudiala," komentoval Gupta situáciu Nissanu.
Nissan
Výsledkom bolo starnutie veľkej flotily vozidiel, ktorú Nissan kvôli slabším predajom nedokázal dostatočne rýchlo modernizovať. Cieľom automobilky do roku 2023 je najmä zníženie nákladov. Postupne zavrie výrobné závody v Španielsku a Indonézii a viacero modelov vrátane všetkých vozidiel Datsun, predávaných v Rusku, skončí. Japonský výrobca ešte zintenzívni spoluprácu s aliančným partnerom - značkou Renault.
Sústredí sa na crossovery
"Celkový objem priemyslu je 15 miliónov. To nie je malý trh, ale náš podiel je 2,5 %. Nemôžeme robiť všetko, takže sa zameriame na naše silné stránky. V Európe sú nimi crossovery Qashqai, Juke a X-Trail. Čo sa týka technológií, vyberieme sa cestou elektrifikácie, autonómnej jazdy a pripojenosti," odhalil Gupta budúcnosť Nissanu v Európe. Kľúčové modely prídu v priebehu približne roka. Okrem nového Qashqaia a X-Trailu bude hlavným tromfom nový elektrický model Ariya.