Autosuv.sk

Novinky SUV

Nissan ukázal európsky X-Trail, spoľahne sa na hybridný pohon

V ponuke nechýba 7-miestna verzia ani pohon všetkých kolies s dvojicou elektromotorov, ktorým energiu vyrába spaľovací motor.
Nissan ukázal európsky X-Trail, spoľahne sa na hybridný pohon

Nová generácia Nissanu X-Trail už prichádza aj do Európy a to hneď v dvoch verziách. Na európske cesty sa dostane 5-miestny aj 7-miestny model. Tretí rad sedadiel je určený pre osoby s výškou do 160 cm a prístup umožňuje sklopenie sedadiel v druhom rade rozdelených v pomere 60:40. Objem batožinového priestoru je 585 l, keď sa nepoužíva tretí rad sedadiel.

Nový X-Trail bude druhým vozidlom značky Nissan v Európe, ktorý bude vybavený systémom pohonu e‑POWER. Systém e-POWER nového modelu X-Trail sa skladá z vysokovýkonnej batérie a hnacieho ústrojenstva integrovaného s benzínovým motorom 1,5 l turbo s premenlivým kompresným pomerom, generátorom energie, meničom a predným elektromotorom s výkonom 150 kW.

Benzínový motor sa používa výhradne na výrobu elektriny, zatiaľ čo kolesá sú plne poháňané elektromotorom. To znamená, že motor môže vždy bežať v optimálnom rozsahu, čo vedie k nižšej spotrebe paliva v mestských podmienkach.

V ponuke nebude chýbať ani verzia s pohonom všetkých kolies 4ORCE. V tomto prípade je súčasťou pohonnej jednotky aj prídavný elektromotor vzadu s výkonom 94 kW, celkový systémový výkon dvoch elektromotorov je 157 kW.

K dispozícii bude aj benzínový motor s mild hybridnou technikou.  S výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 300 Nm sa bude ponúkať iba v konfigurácii s pohonom dvoch kolies, pričom výkon na kolesá sa prenáša cez bezstupňovú prevodovku Xtronic. V jazdných scenároch s uvoľnenou jazdou a miernou akceleráciou sa motor prepne na vysoký kompresný pomer pre optimalizovanú spotrebu paliva, zatiaľ čo v situáciách, keď je potrebný vyšší výkon, sa kompresný pomer nastaví na nízku úroveň.

Interiér vozidla nás ničím neprekvapil a po vzore skôr predstavenej japonskej verzie dostal dva displeje. V strede palubnej dosky je dotykový displej s uhlopriečkou 12,3-palca a pred vodičom je rovnako veľký digitálny prístrojový panel. Okrem toho má vodič k dispozícii 10,8-palcový head up displej.

Slovenskú cenu zatiaľ nepoznáme, X-Trail sa však výraznejšiemu medzigeneračnému cenovému skoku nevyhne. Ceny áut stúpajú, X-Trail navyše dostal drahší pohon a cena základnej verzie zrejme neklesne pod 35 000 eur.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní