Poriadne rýchle kombi sa spoľahne na benzínový motor V8 4,0 TFSI, zároveň však dostane mild hybridný systém a pri pomalšej jazde deaktivuje štyri valce s cieľom znížiť spotrebu a emisie.
Športová verzia nemeckého kombi Audi RS 6 Avant sa predvádza na fotkách v novej štvrtej generácii. Vozidlo vychádza z modelu A6, ale len ťažko na ňom hľadať rovnaké časti karosérie. Vozidlá využívajú akurát rovnaké predné dvere, strechu a dvere kufra, všetko ostatné je rozdielne. Veľké 21-palcové kolesá sú skryté v nových blatníkoch, ktoré výrazne rozširujú vozidlo. V porovnaní s modelom A6 vytŕčajú až o 40 mm viac do strán, vďaka čomu narástla šírka vozidla o 80 mm. Rozchod kolies však ostal zachovaný. Predná časť prešla viacerými zmenami. Tenšie svetlá si RS model požičal z Audi A7. Zo superauta R8 si zas dizajnéri požičali vstavané prieduchy na nasávanie vzduchu v rohoch predného blatníka. Po prvýkrát je k dispozícii aj čierne logo Audi v rámci vybraných balíkov výbavy.
Audi RS 6 Avant (21 obrázkov v galérii)
Štvrtá generácia Audi RS 6 Avant vzbudzuje rešpekt už na prvý pohľad a zrejme nik si ho nepomýli s obyčajným kombi. Svoj vzhľad potvrdzuje aj technikou pod kapotou. Benzínový motor V8 4,0 TFSI twin-turbo ohuruje výkonom 441 kW (600 k) a mamutím krútiacim momentom 800 Nm, ktorý je dostupný v rozmedzí 2 050 až 4 500 otáčok. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne Audi RS 6 Avant za 3,6 s, ak počkáte 12 s, tak tachometer zobrazí údaj 200 km/h. Aj pri šporotovo ladených vozidlách sa dnes výrobca pozerá na spotrebu a hlavne na emisie. Preto pri jazde, nenáročnej na výkon, vozidlo automaticky deaktivuje valce číslo 2,3,5 a 8 s cieľom šetriť palivo. S emisiami a úspornosťou pomáha aj mild hybridný systém. V rýchlostiach medzi 160 km/h a 55 km/h tak RS 6 Avant dokáže úplne vypnúť motor a plachtiť, prípadne rekuperovať energiu až po dobu 40 sekúnd. Po zatlačení na plynový pedál sa motor naštartuje pomocou alternátora (štartér-generátora), spojeného s motorom prostredníctvom remeňa.
Osemvalec spolupracuje s 8-stupňovou prevodovkou tiptronic a poháňa všetky štyri kolesá. Štandardne je krútiaci moment rozdelený v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. V prípade potreby je možné presmerovať 70 % na prednú a až 85 % na zadnú nápravu. Prepnutím režimov RS1 a RS2 môže šofér ovplyvniť zvuk vozidla. Prvý z nich je vyslovene športový, druhý je vhodný aj pre pokojnejšiu jazdu a lepší komfort. Cena štvrtej generácie športového kombi zatiaľ nie je známa. Tento rok by sme sa mali dočkať ešte päť ďalších RS modelov Audi, medzi nimi aj RS verzie SUV Q3 a Q8.