Na konci vývoja pred sériovou výrobou absolvuje nový model BMW X3 finálne ladenie všetkých systémov ovládania podvozku a asistenčných systémov vodiča v testovacom centre spoločnosti BMW Group v Miramas v južnom Francúzsku. Štvrtá generácia vozidla z prémiového segmentu Sports Activity Vehicle (SAV) vozidiel strednej triedy sa už o niekoľko týždňov predstaví so spaľovacími motormi, ako aj s plug-in hybridným pohonom.
BMW X3 má už za sebou testy na snehu a ľade, v extrémne horúcich oblastiach a v teréne. Vývojoví inžinieri využívajú na doladenie modelu X3 všestrannú testovaciu dráhu v Miramas. Okrem asfaltového oválu a diaľničného okruhu sa tu nachádzajú aj slalomové, serpentínové a kruhové trate, ako aj terénne trate a trate zamerané na ovládateľnosť s rôznymi povrchmi ciest.
V porovnaní s predchodcom má nový model BMW X3 širší rozchod a znížený zdvih zadnej nápravy. Okrem toho sa zvýšila aj tuhosť karosérie a uloženie podvozku. Od priamejšieho prevodu riadenia si BMW sľubuje vyšší komfort riadenia a od upravených stabilizátorov zas lepšiu dynamiku v zákrutách.
Z ponuky voliteľnej výbavy si môžu záujemcovia o nový model BMW X3 vybrať napríklad aj adaptívny podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi. Finálne ladenie jeho vlastností tvorí súčasť testov jazdnej dynamiky v Miramas a ponúka dve mapy, ktoré si užívatelia môžu zvoliť prostredníctvom režimov My Modes.
V pláne je aj príchod elektrickej verzie iX3, na trh príde neskôr až v priebehu roku 2025. Od svojho súrodenca so spaľovacím motorom sa bude výrazne odlišovať, hoci sa to na prvý pohľad nemusí zdať. Po technickej stránke pôjde o úplne iné vozidlo, postavené na novej platforme Neue Klasse.
Súčasná generácia modelov iX3 a X3 je v podstate rovnaká. S príchodom novej generácie sa už odlíšia viac a platiť to bude hlavne v interiéri. Elektrická verzia už príde s kompletne novou palubnou doskou, inšpirovanou konceptom Neue Klasse X.