Autosuv.sk

Novinky SUV

Nové BMW X3 je väčšie a necháva si aj naftový pohon

Bavorská automobilka si naďalej necháva v ponuke aj naftový dvojliter, ktorý neskôr doplní naftový šesťvalec.
Nové BMW X3 je väčšie a necháva si aj naftový pohon

Len včera sme informovali, že BMW bude naďalej popri elektromobiloch prinášať na trh aj nové modely so spaľovacím motorom. Príkladom je aj nové BMW X3. Na jeho novú elektrickú verziu, vychádzajúcu z konceptu Neue Klasse X, si ešte pár mesiacov počkáme. Medzitým však prichádza na trh štvrtá generácia X3 so spaľovacími motormi.

Nové BMW X3 je so 4 755 milimetrami o 34 milimetrov dlhšie ako jeho predchodca, pričom šírka narástla o 29 milimetrov na 1 920 milimetrov. Spolu s 25-milimetrovým poklesom výšky vozidla na 1 660 mm a širšími rozchodmi (1 636 mm vpredu a 1 681 mm vzadu) mu to dáva športovejší vzhľad.

Nová generácia prináša aj výraznejšiu zmenu vzhľadu. Obličky mriežky chladiča v kolmej prednej časti sú väčšie a vytvárajú priestor pre umiestnenie kamery a radarov. Vnútorná časť mriežky obsahuje vertikálne a diagonálne usporiadané lišty.

Okolo každého prvku masky chladiča sa môže za príplatok tiahnuť obrysové svetlo. Svetlá pre denné svietenie, obrysové svetlá a ukazovatele smeru v LED svetlometoch teraz vytvárajú prekrývajúce sa svetelné zdroje v tvare L. Voliteľne sú k dispozícii adaptívne LED svetlomety s neoslňujúcimi matrixovými diaľkovými svetlometmi.

Vzadu majú všetky modelové varianty s výnimkou verzie BMW X3 M50 xDrive koncovky výfuku integrované mimo dohľadu v zadnom nárazníku. Zadné svetlomety dostali grafiku v tvare písmena T a vodorovnú lištu so saténovým povrchom.

Výraznejšie zmeny sa udiali aj vo vnútri. Interiér pôsobí minimalisticky, platí to najmä pre palubnú dosku s minimom fyzických tlačidiel. Veľký zakrivený panel s dvojicou displejov sa stáva pre BMW štandardom.

O pohon sa postará široká škála motorov a benzínové verzie ponesú označenie BMW X3 20 xDrive a BMW X3 M50 xDrive, čiže už bez písmena i. To i si do budúcna vyhradia iba vozidlá značky BMW s čisto elektrickým pohonom. Písmeno d pri naftových motoroch zostane a písmeno e hovorí o tom, že vozidlo poháňa plug-in hybridná jednotka.

Plug-in hybridný pohonný systém v novom modeli BMW X3 30e xDrive tvorí 2,0-litrový benzínový štvorvalec spojený s elektromotorom integrovaným do osemstupňovej prevodovky Steptronic Sport. Spoločnými silami vytvárajú systémový výkon až 220 kW (299 k) a systémový krútiaci moment 450 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,2 sekundy, na čisto elektrický pohon dosiahne maximálnu rýchlosť 140 km/h, pri spolupráci oboch pohonov to bude až 215 km/h. Elektrický dojazd modelu sa pohybuje od 81 do 90 km a BMW tak nedosiahlo na nový štandard 100 km.

Na vrchole ponuky bude verzia BMW X3 M50 xDrive s radovým šesťvalcom. 3,0-litrový agregát M TwinPower Turbo podporuje 48 V mild hybridná technológia. Elektromotor zabudovaný v prevodovke poskytuje výkon 13 kW (18 k) a krútiaci moment 200 Nm. Maximálny výkon 293 kW (398 k) a krútiaci moment 580 Nm smeruje na cestu cez osemstupňovú automatickú prevodovku Steptronic Sport a inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive.

Mild hybridnú 48 V techniku nájdeme vo všetkých variantoch modelu X3 (logicky s výnimkou plug in hybridu), teda aj v benzínovej verzii X3 20 xDrive spoliehajúcej sa na 2-litrový agregát. Celkový výkon dosahuje v tomto prípade hodnotu 153 kW. V ponuke ostáva aj naftový štvorvalec s objemom 2,0 l a s výkonom 145 kW. Ponuku v lete 2025 rozšíri aj naftový šesťvalec.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní