Hviezdna obloha našla svoje miesto v BMW vďaka 15 000 LED bodom. Aj takýmito prvkami z "kategórie Rolls Royce" chce BMW zaujať.
Nové BMW X5 sa nám už odhaľuje na fotkách aj bez maskovania. S jeho predajom sa pritom začne až v novembri tohoto roku. Tretia generácia zakladateľa radu X narástla do všetkých smerov, čo má priniesť viac miesta pre pasažierov aj pre batožinu. Z pohľadu dizajnu pokračuje v trende, ktorý nastolilo BMW X3. Navonok pôsobí robustne a typické obličky BMW vpredu sú ešte väčšie a výraznejšie. V interiéri si môžeme všimnúť nové usporiadanie ovládacich prvkov. Nový tvar má aj joystick na ovládanie automatickej prevodovky. Samozrejmosťou je digitálny panel, ďalší displej v strede, ktoré spája rovnaká grafika.
BMW chce s novou X5 zjavne ešte výraznejšie cieliť na klientov obľubujúcich luxus. Aj preto ponúka také prvky výbavy ako svietiaci koberec, či hviezdna obloha. S hviezdnou oblohou už dávnejšie prišla sesterská značka Rolls Royce. V prípade BMW sa o efekt hviezdnej oblohy stará až 15 000 zabudovaných LED bodov. Fanúšikov kvalitného zvuku zas určite poteší audio systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s 20 reproduktormi a s výkonom 1 500 W. Dojem luxusu majú navodzovať aj termo držiaky na poháre, ktoré ich udržujú podľa želania teplé, alebo studené. Nemci však mysleli aj na také detaily, ako sú sklom potiahnuté niektoré ovládacie prvky. Na dostupnosť masážnych, vyhrievaných a ventilovaných sedadiel sa v tomto prípade nemusíme ani pýtať.
BMW X5 bez maskovania (21 obrázkov v galérii)
Výbava nového SUV však nemusí ísť iba luxusným smerom. V ponuke je aj offroadový balík a šoféri sa môžu tešiť aj z natáčania zadných kolies a vzduchového podvozka. Radosť z osemvalcového motora 50i si však v Európe neužijeme. U nás bude BMW X5 od začiatku dostupné s motormi M50d, xDrive40i a xDrive30d. Všetky motory spolupracujú s osemstupňovou prevodovkou Steptronic. Neskôr pribudnú do ponuky aj ďalšie motorizácie. Úpravami prešiel pohon všetkých kolies xDrive. Po novom má rýchlejšie rozdeľovať krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu. Zadné kolesá sa do práce štandardne pripájajú, len keď je to nevyhnutné.
V prípade, ak chce šofér auto poriadne prevetrať, môže si nastaviť prioritne pohon zadných kolies. Vo výbave M Sport má navyše k dispozícii aj elektronickú uzávierku zadnej nápravy. Potlačiť náklony karosérie v zákrutách pomôžu aktívne stabilizátory s elektromotormi. Zlepšiť to má vlastnosti v oblasti dynamiky aj komfortu.Vymenovaním všetkých prvkov a asistenčných systémom by sme stratili množstvo času. Obísť však nemôžeme nového asistenta pre cúvanie. Nový systém prevezme riadenie pri cúvaní na trasách, kade už vozidlo prešlo dopredu a pomôže (polo)vodičovi vycúvať na vzdialenosť 80 m. Úlohou vodiča je pridávať a brzdiť. Pohyby volantu sú uložené v pamäti podľa poslednej jazdy a dajú sa vyvolať aj po dlhšom čase.