Nová generácia modelu X5 dostane nový offroadový balík a nové zavesenie kolies. Mohlo by mu to pomôcť zlepšiť vlastnosti mimo spevnených ciest.
SUV značky BMW sú známe svojím zameraním na cestu, pohodlie, a keď treba, tak predvedú aj športovú jazdu. Pohon všetkých kolies xDrive poslúži lepšie pri rýchlom prejazde zasneženou zákruty, ako na zdolávanie strmej a poriadne zasneženej lúky. Netvrdíme, že BMW je mimo spevnených ciest zlé, ale jednoznačne mu viac pristala vysoká rýchlosť, ako trápenie v teréne. Výraznú zmenu v tejto charakteristike neočakávame ani s príchodom novej generácie modelu X5. K určitému posunu smerom k terénnym schopnostiam však možno predsa len dôjde. Prísľubom je nový offroadový balík, vďaka ktorému sa po stlačení tlačidla vozidlo lepšie prispôsobí rôznym podmienkam mimo bežných ciest či už na snehu, v piesku, alebo na štrkovom podklade.
Nová je aj technológia zavesenia kolies. Žiadne podrobnosti o nej BMW vo svojej tlačovej správe neprezradilo. Musíme si tak vystačiť len s informáciou, že prototypy už boli testované na všetkých možných povrchoch. Okrem pretekárskej trate sa tradične dostali na sneh v zimnom testovacom centre v švédskom Arjeplogu. Po prudkých zimách boli prototypy vystavené horúčavám na púštnych dunách v USA, ako aj štrkoviskám v južnej Afrike. Pohon všetkých kolies bol skúšaný aj na blatistých cestách v trópoch. V podstate ide o štandardnú sériu testov pred nasadením SUV do sériovej výroby. Testy zachytáva niekoľko fotografií, ktoré zároveň ukazujú, že práca testovacieho šoféra má svoje čaro. Hneď by sme si dali povedať.