V Nissane veria, že kombinácia SUV a elektrického pohonu im prinesie úspech. Novinka má vychádzať z konceptu IMx.
Nissan možno nie je automobilkou, ktorá diktuje trendy, alebo je vyslovene priekopníkom nových technológií. V nedávnej minulosti však Nissan výraznejšie zarezonoval vo svete automobilového priemyslu. Môžu za to dve autá: elektromobil Leaf a SUV Qashqai. Leaf je historicky najpredávanejším elektromobilom. Za niečo vyše sedem rokov sa na cesty dostalo viac ako 300-tisíc kusov. Možno to nie je zlomový model v oblasti elektomobility (taký podľa nás ešte len príde), ale určite ukázal cestu a inšpiroval ďalších k produkcii elektrických áut.
V prípade modelu Qashqai nemáme pochybnosti, že ide o zlomový model pre automobilku, ktorý výrazne ovplyvnil automobilový priemysel. Vozidlá kategórie SUV sa vyrábali aj pred ním, ale práve Qashqai odštartoval popularitu tohto segmentu. Na tejto vlne sa vezú automobilky dodnes a nové SUV pribúdajú ako huby po daždi. Ďalším prelomovým modelom by mal byť sériový nástupca konceptu IMx. Minimálne v Nissane tomu veria. Vyplýva to z vyjadrení šéfa Nissan Design Europe, Mamoru Aokiho pre portál Autocar.
"Samozrejme, máme nový Leaf, ale myslím, že (sériová verzia) IMx concept bude prelomový model", nechal sa počuť Aoki. Kombinácia SUV a elektrického pohonu má byť tým správnym receptom nielen preto, že záujem o SUV aj o elektromobily rastie. Spojenie týchto dvoch svetov má podľa Aokiho priniesť aj ďalšie výhody. "Interiér je výrazne väčší ako v konvenčných autách a má viac využiteľného priestoru vďaka rovnej podlahe, ktorej vznik umožnilo umiestnenie batérií pod ňu. Palubná doska je posunutá dopredu (k čelnému oknu), pretože jednotka HVAC (anglická skratka pre kúrenie, ventiláciu a klimatizáciu) je posunutá pod kapotu", argumentuje Aoki.
Pre bežnú prevádzku je podľa nás dôležitejší dojazd, výkon a rýchlosť nabíjania. Pohľad na to nám čiastočne odkrýva koncept IMx. Dvojica elektromotorov poháňa obe nápravy a produkuje systémový výkon 320 kW. Na jedno nabitie by malo elektrické SUV pritom zvládnuť viac ako 600 km. Na presnejšiu informáciu o čase potrebnom k nabitiu batérií si ešte musíme počkať. Koncept IMx však ukazuje aj vzhľad budúcich modelov Nissan. Podľa toho sa môžeme tešiť na odvážne, výrazné a trochu japonsky uletené tvary. Ako dlho budeme na príchod elektrického SUV Nissan čakať, Aoki nespresnil. Či sa jeho predpoveď o prelomovom modeli splní, ukáže budúcnosť.