Po odklade, spôsobenom nedostatkom čipov, dnes Maserati oficiálne predstavilo svoje nové SUV Grecale. Veľkosťou je porovnateľné so sesterským modelom Alfa Romeo Stelvio, ale v rámci trhu mieri vyššie na výkonné a luxusné autá, konkrétne na Porsche Macan.
Motory
Grecale prichádza na trh v troch verziách, ktoré neskôr doplní ešte čisto elektrický model. Základnou verziou je Grecale GT s mild hybridným benzínovým štvorvalcom s výkonom 224 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Rovnaký krútiaci moment s rovnakým motorom ponúka aj Grecale Modena, výkon bol však v tomto prípade zdvihnutý na 246 kW.
Vrcholnú pozíciu obsadí Grecale Trofeo (žltý model na fotkách) s benzínovým V6 motorom Nettuno zo športového modelu MC20. Trojliter produkuje výkon 395 kW a Trofeo vďaka nemu vystrelí na rýchlosť 100 km/h v priebehu 3,8 s. Maximálna rýchlosť je 285 km/h.
Trofeo bude štandardne dodávané so vzduchovým podvozkom, v prípade ostatných verzií bude súčasťou príplatkovej výbavy. V roku 2025 ponuku ešte rozšíri elektrické Grecale Folgore, na detaily o jeho pohone si musíme počkať, ale neprekvapilo by nás, keby parametrami prekonalo Trofeo,
Interiér
Vo vnútri v kabíne patrí medzi výnimočné prvky tradičný ciferník Maserati. Prvýkrát je digitálny a vďaka hlasovému ovládaniu sa má premeniť na skutočného pomocníka v aute. Aj tento detail ukazuje, že Grecale prináša novší a modernejší interiér, ako sme v jeho prípade zvyknutí. Nájdeme tu menej tlačidiel, väčšiu lakťovú opierku, hlavným prvkom sú však rozmerné displeje.
Šofér má k dispozícii digitálny prístrojový panel, 12-3-palcový displej infotainmentu a ďalšiu dotykovú plochu na ovládanie klimatizácie. Farba interiéru a použité materiály sa líšia v závislosti od verzie. S predajom začne Maserati v druhej polovici tohto roku.