Novinka z dielne španielskej automobilky je dlhšia, ale zároveň trochu nižšia v porovnaní s koncernovým súrodencom - Škodou Kodiaq.
Seat pokračuje v ofenzíve nových SUV. Po Atece a Arone prichádza s doteraz najväčším modelom Tarraco. Novinka prináša nový pohľad na typický dizajn Seatu. Zachované ostali výraznejšie hrany, prelisy na boku karosérie a trojuholníkový tvar svetiel – objaví sa po rozsvietení denných svetlometov. Zásadnejšou úpravou prešla predná maska. Okrem nového tvaru a výrazného chrómového mriežkovania si môžeme všimnúť aj kolmejšie ukončenú prednú časť.
Vzadu stavili dizajnéri na populárne prepojenie svetiel do jedného celku. Horizontálne členenie zvýrazňujú aj odrazové svetlá spojené lištou. V rovnakom duchu boli navrhnuté aj falošné koncovky výduchov osadené do lesklého rámu.
Tarraco pôsobí na fotografiách celkom kompaktne, ale netreba sa nechať zmýliť. Ide o (na želanie) sedemmiestne vozidlo, ktoré je o chlp dlhšie ako koncernový súrodenec Škoda Kodiaq. S celkovou dĺžkou 4735 mm prekonáva Kodiaq o 38 mm, ale zároveň je o 18 mm nižší, čo vzbudzuje dojem ostrejšie ladeného vozidla. Informácie o ostatných rozmeroch sme v prvej tlačovej správe nenašli. Zaujímalo by nás hlavne porovnanie rázvoru náprav, lebo to má veľký vplyv na vnútorný priestor.
Dojem z interiéru vylepšuje použitie moderných prvkov ako digitálny prístrojový panel a hlavne doplnky, s ktorými sa chce Tearraco hlásiť do vyššej triedy. Na mysli máme drevenú lištu, tiahnucu sa cez celú palubnú dosku a pokračujúcu na dverách. Dotykový displej nie je najlepšia možnosť na ovládanie multimediálneho systému, ale dovoľuje odstrániť množstvo tlačidiel z palubnej dosky. Interiér potom pôsobí uhladene a prehľadne. V tomto sa dizajnéri Seatu držali dnešných trendov.
Seat Tarraco prvé oficiálne foto (12 obrázkov v galérii)
Prekvapením nie je ponuka motorov. Na začiatku budú k dispozícii dva naftové a dva benzínové motory s výkonmi 110 a 140 kW. Slabší benzínový štvorvalec 1,5 TSI bude kombinovaný s pohonom predných kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejší benzínový motor 2,0 TSI bude rovnako ako naftový agregát 2,0 TDI (140 kW) dostupný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. V prípade naftového štvorvalca 2,0 TDI naladeného na nižší výkon 110 kW bude na výber manuálna aj automatická prevodovka a rovnako pohon prednej nápravy aj pohon všetkých kolies.