Subaru prináša šiestu generáciu modelu Outback do Európy. Novinka je postavená na najnovšej platforme SGP a pre Outback to prináša viacero výhod. Vo vnútri je Outback priestrannejší, predné a zadné sedadlá sú ďalej od seba a posádka má viac priestoru aj do bokov. Konštruktéri zväčšili batožinový priestor o 10 l na 522 l, prístup do neho zas zlepšuje väčší otvor.
Prepracovanie štruktúry karosérie pomohlo potlačiť náklon v zákrutách v porovnaní s predchodcom o 50 %. Platforma SGP priniesla významné zvýšenie tuhosti karosérie a podvozka (tuhosť prednej časti pri bočnom ohybe stúpla o 90 %, torzná tuhosť o 70 %, tuhosť prednej nápravy o 70 %, tuhosť zadnej nápravnice o 100 %). Vozidlo je podľa Subaru stabilnejšie v priamom smere a rýchlejšie reaguje na pohyby volantu.
Terénu sa nezľakne
Subaru si stále drží povesť značky, ktorá kladie dôraz na terénne schopnosti svojich modelov. Netvrdíme, že ide o off road, ale v porovnaní s väčšinou dnešných SUV modelov má Subaru predsa len bližšie do terénu. Platiť to bude aj pre nový Outback, ktorý si v tomto ohľade zlepšil dôležité parametre. Svetlá výška podvozka narástla na 213 mm, zlepšený je aj predný a zadný nájazdový uhol s hodnotou 19,7°, resp. 22,6°.
Permanentný symetrický pohon všetkých kolies si v teréne pomôže aj elektronikou. Nový systém X-Mode prináša dva režimy jazdy. Prvý Snow/Dirt sa hodí na sneh a štrk, druhý Deep Snow/Mud má využitie v hlbokom snehu a blate.
O pohon Oubacku sa postará atmosférický štvorvalcový Boxer motor s objemom 2,5 l. Spolupracuje s bezstupňovou prevodovkou Lineartronic, ktorá má však nastavený rozsah prevodov tak, aby správaním zodpovedal 8-stupňovej prevodovke. Výkon motora s hodnotou 124 kW vrcholí medzi 5 000 až 5 800 otáčkami, krútiaci moment dosahuje maximálnu hodnotu 252 Nm.
Šoféra sleduje kamera
Vo vnútri je to o modernejšom šate. Starý infotainment nahradil nový s väčšou 11,6-palcovou obrazovkou. Po nastúpení šoféra za volant vozidlo pomocou kamery rozpozná jeho tvár a prispôsobí nastavenie sedadiel, zrkadiel a klimatizácie jeho požiadavkám. Okrem toho kamera slúži na vyhodnotenie únavy šoféra. Vylepšením prešli aj asistenčné systémy. Kamery teraz zachytávajú takmer dvojnásobný výhľad a systém sa spolieha na nový softvér.