Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový benzínový mikrohybrid Volkswagenu má spotrebu ako diesel

V prípade mikrohybridu nepomáha motoru žiadny prídavný elektromobil, ale akonáhle dá šofér nohu z plynu, tak auto vypne motor a plachtí krajinou.
Nový benzínový mikrohybrid Volkswagenu má spotrebu ako diesel

V prípade mikrohybridu nepomáha motoru žiadny prídavný elektromobil, ale akonáhle dá šofér nohu z plynu, tak auto vypne motor a plachtí krajinou.

S benzínovým motorom 1,5 TSI s deaktiváciou valcov sme sa už v koncerne Volkswagen stretli. Vyskúšali sme ho napríklad počas testu Seatu Arona. Vyniká dobrou kultúrou chodu a veľmi slušným výkonom 110 kW. Teraz prichádza Volkswagen s jeho slabšou verziou, zameranou na spotrebu. Motor s nižším výkonom 96 kW tak isto disponuje funkciou deaktivácie valcov. V rýchlosti do 130 km/h a v rozpätí otáčok od 1 400 do 4 000 pracujú iba dva valce za predpokladu, že šofér zatlačením na plyn nevyžaduje vyšší výkon. 

Novinkou je funkcia "eko-plachtenia". Dostupná je iba v prípade spojenia motora s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG. Akonáhle dá šofér nohu z plynu, spojka rozpojí motor od pohonu a motor sa vypne. Pri zjazde z kopca alebo postupnom spomaľovaní pred vjazdom do dediny auto šetrí palivo. Brzdy, posilňovač riadenia a všetky dôležité systémy sú pri vypnutom motore funkčné vďaka 12 voltovému elektrickému systému s malou Li-ion batériou. 

Vo fázach spomaľovania, keď auto vypne motor, sa správa rovnako ako hybridné vozidlo. V tomto prípade ale hovoríme o mikrohybridnej pohonnej jednotke, pretože pri rozbiehaní nepomáha spaľovaciemu motoru prídavný elektromotor. Podľa Volkswagenu prináša mikrohybrid úsporu paliva na úrovni 0,4 l/100 km. V budúcnosti sa dočkáme aj nových derivácií tohto motora s menším počtom valcov a s menším objemom, ale s výrazne vyšším výkonom, vyplýva z tlačovej správy Volkswagenu. Motor je navyše prispôsobený k tomu, aby mohol koncern nasadiť hybridné, plug-in hybridné pohonné jednotky ako aj verziu na zemný plyn. Kombinovaná spotreba nového motora sa pohybuje na úrovni 4,8 l podľa zastaralého meracieho cyklu NEDC. Na reálne číslo si ešte musíme chvíľu počkať. Benzínový štvorvalec sa začína ponúkať v modeloch Golf a Golf Variant, ale postupne bude nasadený aj do množstva koncernových vozidiel.

Tagy

Pokračovať v čítaní