Nová elektrická Trieda G zostáva verná charakteru konštrukčného radu. Zachováva si hranatú siluetu vrátane ikonických prvkov. Jej karoséria je rovnako ako na konvenčne poháňaných modelových variantoch založená na rebrinovom ráme. Vývojový tím ho upravil a spevnil, aby doň mohol integrovať elektrický pohon.
Zachovaná zostala aj kombinácia nezávislého zavesenia kolies s dvoma priečnymi ramenami vpredu a novovyvinutou tuhou zadnou nápravou. Vzadu chýba klasický diferenciál s uzávierkou, ten stratil svoje opodstatnenie, keďže každé koleso je poháňané individuálne samostatným elektromotorom. Všetko ovláda softvér a Mercedes tak využíva virtuálne uzávierky diferenciálov pomocou takzvaného vektorovania krútiaceho momentu.
V kombinácii s prepínateľnou terénnou redukciou LOW RANGE prináša exkluzívne funkcie. Napríklad funkcia G-TURN umožňuje, aby sa vozidlo na nespevnenom povrchu otočilo takmer na mieste. Pri jazdení v teréne sa funkcia G-STEERING dokáže postarať o výrazne menší priemer otáčania.
Vďaka inteligentnej funkcii "Plazivá jazda" v teréne s tromi stupňami rýchlosti je na novej elektrickej Triede G úplne samočinne zaručený ideálny pohon mimo spevnených ciest. V teréne sa vozidlo môže spoľahnúť aj na funkciu "Transparentná kapota", keď vodič vďaka kamere a softvéru uvidí terén pod vozidlom a v okolí kolies.
Pri elektromobile je mimoriadne dôležitá aerodynamika, ktorá je jedným z rozhodujúcich prvkov dojazdu pri vyšších rýchlostiach. Oproti modelu so spaľovacím motorom tak dostalo elektrické "Géčko" mierne zvýšenú kapotu, nové obloženie A-stĺpikov, upravenú lištu spojlera nad čelným sklom a takzvané „vzduchové záclony“ v zadných rozšíreniach podbehov kolies.
Doteraz sme elektrickú verziu poznali pod názvom EQG, s príchodom sériového modelu dostalo vozidlo nový názov G580 a označenie EQ Technology. O pohon sa starajú štyri individuálne ovládateľné samostatné motory v blízkosti kolies. Sú integrované do rebrinového rámu a dokážu vyvinúť maximálny celkový výkon 432 kW (587 k) a maximálny krútiaci moment až 1 164 Nm.
Lítium-iónový akumulátor, integrovaný do rebrinového rámu, zaručuje nízke ťažisko. S využiteľnou kapacitou 116 kWh poskytuje dostatok energie na dosiahnutie dojazdu až 473 km (WLTP). Na ochranu pred vniknutím vody a nečistôt je umiestnený v skrini s vysokou torznou tuhosťou.
V čase uvedenia na trh sa nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology predáva za cenu od 148 866 eur. Ceny uvádzacieho modelu EDITION ONE sa začínajú od 199 188 eur.