Dnes už nie je pravidlom, aby malé SUV dostávali pohon všetkých kolies. Hyundai Kona je svetlou výnimkou.
Kórejská automobilka má smelé plány. Do roku 2021 sa chce stať lídrom medzi ázijskými automobilkami na európskom trhu. Pomôcť si chce množstvom nových modelov. Prvým z nich je Hyundai Kona, zaraďujúci sa do segmentu B-SUV. Práve tento segment je v súčasnosti cieľom viacerých automobiliek. Príkladom je Opel Crossland X či Toyota C-HR. Ide o logickú postupnosť, keďže automobilky už skôr obsadili lukratívnejšie diery na trhu s väčšími modelmi. V prípade Hyundaiu nimi boli modely Grand Santa Fe, Santa Fe a Tucson.
Hyundai Kona (20 obrázkov v galérii)
Dizajn modelu Kona prináša v prednej časti najnovšiu dizajnovú identitu značky – nové modely Hyundai môžeme spoznať podľa kaskádovitej prednej masky (Cascading Grille). Posun v technológii predných svetlometov ich umožňuje robiť čoraz menšie pri zachovaní kvalitného svietenia. Dizajnéri tento fakt využívajú a čoraz častejšie sa stretávame s úzkym pásikom LED svetiel. S podobným riešením ako Hyundai prichádza na svojich modeloch napríklad Citroen. Dojem robustnosti dodávajú autu široké a farebne odlíšené blatníky. Kona vďaka nim na pohľad pôsobí ako širšie auto.
Vo vnútri sa neobjavili žiadne zásadné prekvapenia. Hyundai tu stavil skôr na hru farieb. Sivý interiér môže oživiť prešívanie v rôznych farbách. Farbu menia aj ďalšie doplnky ako obvod výduchov ventilácie, okolie radiacej páky a vonkajší obvod okolo tlačidla štartovania. Vnútorné kľučky a spodné rameno volantu môžu byť v lesklom tmavom odtieni alebo klasickom, šedom. Kona dostane do výbavy aj Head up displej. Podľa očakávania ide o lacnejšie riešenie so sklíčkom nad volantom.
O dynamické vlastnosti sa postará dvojica benzínových motorov. Základ tvorí litrový trojvalec s výkonom 88 kW a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejší motor 1,6 T-GDI s výkonom 130 kW bude k dispozícii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Práve pohon 4x4 robí z Kony podľa Hyundaiu skutočné SUV. V kritických situáciách dokáže presmerovať na kolesá zadnej nápravy maximálne 50 % dostupného krútiaceho momentu. Ponuku motorov neskôr doplní aj nový naftový agregát s objemom 1,6 l.