Hyundai v noci odhalil novú generáciu modelu Tucson. V súlade s očakávaním najviac zaujala predná časť s novými dennými svetlami, vstavanými do prednej masky. Svetlá ako súčasť prednej masky na prvý pohľad nie je dobre vidno, zjavia sa až po rozsvietení.
Hyundai
Bočná strana je minimálne rovnako výrazná ako predok. Môže za to nielen hranatá plastová ochrana lemov blatníkov, ale aj veľmi výrazné bočné hrany. Vpredu sa mierne vlní, vzadu zas vystupuje do priestoru, Netradičné sú aj dve hrany na dverách, smerujúce šikmo dole.
Hyundai
Zadná časť je už trochu obyčajnejšia. Dominantou sú zadné svetlá, prepojené LED pásom. Na základe prvých fotiek musíme konštatovať, že nový Tucson má nielen zaujímavý, ale podľa nás aj vydarený dizajn. Oproti predchodcovi je nepatrne vyšší, o 20 mm dlhší a 15 mm širší. Presne o 10 mm je dlhší aj rázvor náprav. Výsledkom je, že zadní pasažieri majú o 26 mm viac miesta na nohy. Platí to aj pre modely s hybridným aj so spaľovacím motorom, pretože batérie sa podarilo umne umiestniť pod zadné sedadlá. V závislosti od pohonu a výbavy sa batožinový priestor zväčšil o 33 až 107 litrov.
Hyundai
Interiér úspešného SUV prešiel medzigeneračne výraznými zmenami, v podstate nezostal kameň na kameni. Palubná doska je horizontálne členená a v mieste 10,25-palcového doykového displeja plynule klesá smerom k stredovému tunelu. Výrobca to prirovnáva k vodopádu. Na dvojpodlažnom stredovom tuneli môžeme vidieť ovládač prevodovky a niekoľko odkladacích priestorov. Multifunkčný volant má štyri horizontálne ramená a za ním sa skrýva digitálny prístrojový panel. Nie je tradične zabudovaný do palubnej dosky, ale je na nej voľne položený.
Nový airbag
Nový model Tucson dostal rozsiahly bezpečnostný systém so siedmimi airbagmi, vrátane nového stredového airbagu medzi prednými sedadlami, čo je v tomto segmente unikátny prvok. Jeho úlohou je v prípade kolízie zabrániť, aby sa navzájom nezrazili a vážnejšie nezranili vodič so spolujazdcom. Ak sa pri prednom alebo bočnom náraze rozvinú airbagy, automaticky sa aktivuje Multikolízna brzda, ktorá núdzovým brzdením zníži nebezpečenstvo druhej alebo viacerých ďalších kolízií.
Tucson je zároveň prvým modelom značky, ktorý obsahuje aj funkciu "Zatáčania do križovatiek", ktorá rozširuje záber ochrany aj na kolízie v križovatkách. Táto funkcia pri odbočovaní doľava odhaľuje vozidlá, prichádzajúce z protismeru a v prípade hroziacej kolízie dokáže aktivovať brzdy a zastaviť vozidlo.
Špeciálny prvok v tomto segmente je aj Snímanie slepého uhla (BVM). Po zapnutí smerovky pri zmene jazdného pruhu sa jeden z dvoch ukazovateľov na 10,25-palcovej digitálnej prístrojovej doske Supervision Cluster premení na obrazovku so zábermi z priestoru slepého uhla. Rozšíri sa tak vodičov výhľad do spätného zrkadla a získa ďalšiu pomôcku počas jazdy v tme a v daždi.
Motory
Tucson ponúkne tri elektrifikované pohonné jednotky a dva spaľovacie motory so štyrmi možnosťami prevodoviek. V ponuke budú benzínové a naftové mild hybridy, hybridy aj plug in hybridné verzie. Okrem elektrifikovaných pohonov ponúka nový Tucson aj paletu benzínových a naftových motorov. Hybridné verzie pozostávajú z nového 1,6-litrového motora T-GDI Smartstream a z elektromotora s výkonom 44,2 kW (60 k). Spája sa so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a dostupný je s pohonom predných alebo všetkých kolies. S výkonom 170 kW (230 k) ide o najsilnejší pohon v ponuke.
So 48 V mild hybridnou technológiou si záujemcovia môžu vybrať z troch rôznych možností:
- 1.6 T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW (150 k) a s pohonom predných kolies
- 1.6 T-GDI Smartstream s výkonom 132 kW (180 k), na požiadanie s pohonom 4x4
- 1.6 CRDi Smartstream s výkonom 100 kW (136 k), na požiadanie s pohonom 4x4
Bez spojenia so 48 V mild hybridnou technológiou je v ponuke benzínový 1,6-litrový motor T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW (150 k), so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných alebo všetkých kolies. Naftový 1,6-litrový motor CRDi Smartstream bude v ponuke s výkonom 85 kW (115 k), so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných kolies. K zákazníkom sa na výber dostane aj plug-in hybridná verzia nového modelu Tucson s 1,6-litrovým motorom T-GDI s výkonom 265 konských síl. Viac detailov bude dostupných pred jej príchodom na trh v roku 2021.