Sériová verzia konceptu mestského elektromobilu Urban EV už nemá ďaleko k realite. Bude sa volať Honda e, ale nie je jedinou "zelenou" novinkou. Tou druhou bude nová generácia Hondy Jazz, ktorá dostane vydarený hybridný pohon z modelu CR-V.
Honda to myslí so sériovým nástupcom vydareného konceptu Urban EV vážne. Naposledy nás o tom presvedčila v Ženeve, kde ukázala predsériový kus s názvom e Prototype. Teraz pridala ďalší diel do skladačky a mestský elektromobil dostal meno - jednoduché a elektrické. Názov Honda e je však jedinou novou informáciou. Otázniky stále ostávajú nad konkrétnymi technickými detailami ako výkon a kapacita batérie. Známy je akurát dojazd 200 km, čo je pre mestské vozidlo postačujúci údaj a dĺžka čiastočného nabitia auta. Nabitie batérie na približne 80 % kapacity zaberie asi 30 minút.
Rovnako ako exteriérom zaujala malá Honda aj interiérom s rovnou podlahou a dvojicou veľkých displejov. Tie dopĺňajú dve mini obrazovky po stranách, ktoré zrejme spolu s kamerami nahradia vonkajšie spätné zrkadlá. Predbežný záujem o malý elektromobil s príťažlivým retro dizajnom medzičasom prejavilo už 22 000 Európanov.
Japonci okrem názvu Hondy e prezradili aj prvé informácie o budúcej generácii malého, ale priestranného Jazzu. Nový Jazz sa bude dodávať s hybridným systémom i-MMD, ktorý sme už mohli otestovať v SUV CR-V. V teste nás prekvapil výbornou spotrebou prakticky vo všetkých jazdných situáciách, ale najviac nás potešil v meste.
Nová Honda Jazz dostane do vienka vydarený hybridný systém i-MMD v súlade so svojou stratégiou Electric Vision. Nový Jazz nám predstaví ešte v tomto roku na autosalóne v Tokiu.