
V poradí ôsma generácia Lexusu ES má za sebou svetovú premiéru, uskutočnila sa v Číne na autosalóne v Šanghaji. Lexus označuje svoj nový model ako globálny sedan, to znamená, že sa aj jeho ôsma generácia dostane aj na európsky trh.
Japonci zároveň bližšie predstavili európsku špecifikáciu vozidla a všetky technické údaje zmienené nižšie platia pre európsky model. Príde sem s hybridným aj čisto elektrickým pohonom.
Dizajn
Dizajnéri vozidla sa snažili prísť s elegantným, čistým a jednoduchým vzhľadom. Ako sa im podaril splniť tento cieľ je na individuálnom posúdení. Nás nový Lexus ES zaujal svojou prednou časťou s najnovšou evolúciou masky s vretenovitým vzhľadom. Na boku zas púta pohľad kontrastná kombinácia hladkých povrchov, hrán a trojrozmerných tvarovaných povrchov.
Aj v interiéri sa dizajnéri snažili vyvolať dojem čistého a jednoduchého vzhľadu. Palubná doska je horizontálne členená a tradične jej dominujú displeje. O jednoduchý vzhľad sa Lexus pokúsil aj prostredníctvom techniky skrytých tlačidiel. Pri vypnutom vozidle tlačidlá nenájdete a ostávajú tak skryté pred pohľadmi. Po naštartovaní sa rozsvietia a stávajú sa viditeľnými.
Tlačidlá nie sú fyzické, ale ide o maskovaný dotykový panel. Pri dotyku s tlačidlami má človek aj hmatovú odozvu. Celkovo sa Lexus sústredil na navodenie pocitu luxusu a okrem použitých materiálov kládol dôraz na ticho v kabíne a lepšie sedenie.
Predné sedadlá boli prepracované, aby pomohli vodičovi udržať si pohodlnú polohu. Podpora lopatiek má znížiť svalové napätie pri riadení, zatiaľ čo operadlo jemne držať telo. K tichu v kabíne si Japonci pomohli novým tesnením dverí a sklom s vysokou kvalitou zvukovej izolácie na predných dverách.
Hybridy
O pohon vozidla sa postarajú dve hybridné jednotky ES 300h a ES 350h. Obe sú k dispozícii s pohonom predných kolies, ale aj s pohonom všetkých kolies. Spoliehajú sa na radový štvorvalec s objemom 2,5 l a elektromotor.
Rozdiel medzi nimi je vo výkone. Slabší model 300h produkuje výkon 148 kW a silnejší 350h až 182 kW. Dva hybridné pohony sa nebudú predávať spolu na jednom trhu. Model 300h je určený pre západoeurópske trhy a model ES 350h pre krajiny východnej Európy.
Elektrický pohon
Zásadnou novinkou ôsmej generácie je rozšírenie ponuky o čisto elektrickú verziu. Základ tvorí model ES 350e s jedným elektromotorom, poháňajúcim prednú nápravu. Výkon vozidla je 165 kW. Dvojmotorovou alternatívou je Lexus ES 500e s pohonom všetkých kolies a maximálnym výkonom 252 kW. Pohon všetkých kolies Direct4 umožňuje rozdeľovať krútiaci moment medzi nápravy podľa situácie od 100:00 až po 0:100.
V tejto chvíli nepoznáme kapacitu batérie ani dojazd vozidla. Na podrobnosti má Lexus ešte čas, keďže model ES sa do Európy dostane na jar 2026.