Nový Peugeot 408 sme už mohli spoznať aj oficiálne. Francúzsky výrobca ho charakterizuje ako fastback s vyšším podvozkom. My v ňom vidíme skôr medzičlánok medzi Peugeotmi 308 a 3008. Pôsobí robustným dojmom a to nám nejde dokopy s elegantným vzhľadom fastbacku. Dizajnéri sa síce snažili navodiť dojem fastbacku klesajúcou strechou, ale aj v tomto prípade zrejme narazili na potrebu miesta na zadných sedadlách.
K vzhľadu fastbacku sa dizajnéri priblížili pri pohľade na zadnú časť. Dojem zvažujúcej sa strechy umocnili stúpajúcou spodnou hranou okien.
Okrem robustného dojmu a plastov v spodnej časti karosérie si môžeme všimnúť aj najnovšiu verziu prednej masky, ktorá sa smerom hore rozširuje. Podobné riešenie môžeme očakávať aj na ďalších modeloch značky.
Nový model je o 440 mm dlhší v porovnaní s Peugeotom 308 a rázvor náprav má 2 790 mm. Novinka tak má podľa vyjadrení automobilky pozoruhodne priestranný druhý rad s veľkým priestorom pre nohy (188 mm). Batožinový priestor má objem 536 l a po sklopení sedadiel narastie na 1 611 l.
Vzhľad interiéru nie je až takým prekvapením, celé usporiadanie palubnej dosky kopíruje interiér modelu 308. Nechýba tu 10-palcový dotykový displej s bezdrôtovým Apple CarPlay a Android Auto ani najnovšia verzia digitálneho prístrojového panelu.
Peugeot sľubuje výbornú spotrebu a nízke emisie. Pomôcť si mal aerodynamikou, ale aj znížením hmotnosti vozidla na 1 369 kg (hodnota od). Oficiálne údaje o spotrebe však ešte nie sú k dispozícii, keďže vozidlo prechádza procesom homologizácie.
K dispozícii budú tri pohonné jednotky a všetky spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,2 l PureTech s výkonom 95 kW. Okrem toho dostane Peugeot 408 aj dva plug in hybridné pohony.
V oboch prípadoch sa spoľahnú na elektromotor s výkonom 81 kW a hlavný spaľovací motor PureTech s výkonom 110, resp. 132 kW. Celkový systémový výkon plug in modelov bude 132 kW a 165 kW. V priebehu niekoľkých mesiacov sa dočkáme aj čisto elektrickej verzie.