Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový Peugeot 408 je skôr crossover ako fastback

Od začiatku bude k dispozícii s benzínovým motorom a dvojicou plug in hybridov, neskôr ponuku rozšíri aj elektromobil.
Nový Peugeot 408 je skôr crossover ako fastback

Nový Peugeot 408 sme už mohli spoznať aj oficiálne. Francúzsky výrobca ho charakterizuje ako fastback s vyšším podvozkom. My v ňom vidíme skôr medzičlánok medzi Peugeotmi 308 a 3008. Pôsobí robustným dojmom a to nám nejde dokopy s elegantným vzhľadom fastbacku. Dizajnéri sa síce snažili navodiť dojem fastbacku klesajúcou strechou, ale aj v tomto prípade zrejme narazili na potrebu miesta na zadných sedadlách.

K vzhľadu fastbacku sa dizajnéri priblížili pri pohľade na zadnú časť. Dojem zvažujúcej sa strechy umocnili stúpajúcou spodnou hranou okien.

Okrem robustného dojmu a plastov v spodnej časti karosérie si môžeme všimnúť aj najnovšiu verziu prednej masky, ktorá sa smerom hore rozširuje. Podobné riešenie môžeme očakávať aj na ďalších modeloch značky.

Nový model je o 440 mm dlhší v porovnaní s Peugeotom 308 a rázvor náprav má 2 790 mm. Novinka tak má podľa vyjadrení automobilky pozoruhodne priestranný druhý rad s veľkým priestorom pre nohy (188 mm). Batožinový priestor má objem 536 l a po sklopení sedadiel narastie na 1 611 l.

Vzhľad interiéru nie je až takým prekvapením, celé usporiadanie palubnej dosky kopíruje interiér modelu 308. Nechýba tu 10-palcový dotykový displej s bezdrôtovým Apple CarPlay a Android Auto ani najnovšia verzia digitálneho prístrojového panelu.

Peugeot sľubuje výbornú spotrebu a nízke emisie. Pomôcť si mal aerodynamikou, ale aj znížením hmotnosti vozidla na 1 369 kg (hodnota od). Oficiálne údaje o spotrebe však ešte nie sú k dispozícii, keďže vozidlo prechádza procesom homologizácie.

K dispozícii budú tri pohonné jednotky a všetky spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,2 l PureTech s výkonom 95 kW. Okrem toho dostane Peugeot 408 aj dva plug in hybridné pohony.

V oboch prípadoch sa spoľahnú na elektromotor s výkonom 81 kW a hlavný spaľovací motor PureTech s výkonom 110, resp. 132 kW. Celkový systémový výkon plug in modelov bude 132 kW a 165 kW. V priebehu niekoľkých mesiacov sa dočkáme aj čisto elektrickej verzie.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní