Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový Range Rover: Motor s BMW a PHEV s dojazdom 100 km

Nová platforma umožňuje využiť rôzne motorizácie od naftového motora až po elektromobil. Na vrchole ponuky stojí motor V8 od BMW.
Nový Range Rover: Motor s BMW a PHEV s dojazdom 100 km

Jaguar Land Rover predstavil novú generáciu Range Roveru, ktorá má posunúť automobilku na vyššiu úroveň. Range Rover je totiž ako prvý model značky postavený na novej platforme MLA Flex. Vďaka tomu má o 50 % vyššiu tuhosť karosérie a môže disponovať celou škálou pohonov od naftového až po elektrický. Nemusí ísť pritom len o batériový elektromobil, ale aj o elektromobil na vodík.

Range Rover si zachoval svoju typickú siluetu a množstvo typických čŕt ako napríklad plávajúca strecha. Nová generácia je najlepšie rozpoznateľná zozadu. Prezrádza ju tmavý panel, tiahnuci sa cez celú šírku dverí batožinového priestoru. Zvislé časti na bokoch skrývajú brzdové svetlá a smerovky, ktoré sú viditeľné, iba keď sú používané. Takéto riešenie zadnej časti sa má stať typickým prvkom modelov Range Rover. Predné svetlomety zaujmú skôr technikou ako dizajnom. Každé svetlo pozostáva z 1,2 milióna individuálne ovládateľných zrkadiel. Svetlá tak vedia presne prispôsobiť svetelný lúč, aby neoslňovali protiidúce vozidlá.

Land Rover predstavil rovno nový model v dvoch dĺžkach karosérie. Predĺžená verzia ponúkne po prvýkrát až sedem miest na sedenie. V interiéri je centrálnym prvkom 13,1-palcový displej multimediálneho systému. Obrazovka je rozdelená na tri časti, ktoré si možno prispôsobovať podľa želania. Takéto usporiadanie zobrazenia umožňuje prístup k ovládaniu až 90 % funkcií na dva dotyky. Samozrejmosťou je haptická odozva obrazovky.

Motory

Pod kapotou môžeme nájsť dva naftové a tri benzínové šesťvalcové motory 3,0 l Ingeniun, všetky so 48 V mild hybridnou technikou. Najslabším je naftový motor D250, najsilnejším šesťvalcom benzínový motor P400. Číslo v označení motora vyjadruje počet koní.

V ponuke nechýbajú ani dve plug in hybridné jednotky P440e a P510e. Číslo v názve opäť korešponduje s výkonom a rovnako sa spoliehajú na šesťvalcový motor s objemom 3,0 l. Batéria, umiestnená v podvozku medzi nápravami, má kapacitu až 38,2 kWh (využiteľná kapacita 31,8 kWh). V porovnaní so súčasnými plug in hybridmi ide o naozaj veľkú batériu, ktorá by pokojne stačila aj menším mestským elektromobilom. Range Rover má vďaka nej elektrický dojazd až 100 km.

Podľa automobilky to znamená, že typický majiteľ Range Roveru môže až 75 % jázd absolvovať v čisto elektrickom režime. Výkon do prevodovky integrovaného elektromotora je 105 kW a v elektrickom režime možno jazdiť do rýchlosti 140 km/h.

Osemvalec BMW

Na vrchole ponuky tróni motor V8 s objemom 4,4 l. Land Rover si ho požičal od BMW a označenie P530 dáva tušiť, že o výkon nebude núdza. Vďaka nemu zrýchli veľké SUV na 100 km/h v priebehu 4,6 s. Všetky motory spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou z dielne ZF. V roku 2024 sa dočkáme aj čisto elektrickej verzie. Slovenskú cenu zatiaľ nepoznáme, ale na domácom britskom trhu stojí Range Rover v prepočte od 112 000 eur.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní