Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový Seat Ibiza – sedem faktov vrátane slovenskej ceny

Seat predstavil model Ibiza len nedávno na autosalóne v Ženeve a v týchto dňoch s ním vstupuje na slovenský trh. Prvá Ibiza sa objavila na cestách v roku 1984 a odvtedy Seat predal približne 5,4 milióna modelov Ibiza. V článku sme sa zamerali na sedem informácií, týkajúcich sa špan
Nový Seat Ibiza – sedem faktov vrátane slovenskej ceny

Seat predstavil model Ibiza len nedávno na autosalóne v Ženeve a v týchto dňoch s ním vstupuje na slovenský trh. Prvá Ibiza sa objavila na cestách v roku 1984 a odvtedy Seat predal približne 5,4 milióna modelov Ibiza. V článku sme sa zamerali na sedem informácií, týkajúcich sa španielskej novinky.

Nárast vnútorných rozmerov a nová platforma

S generačnou výmenou sa výrazne nezmenili vonkajšie rozmery. Ibiza ostala rovnako dlhá, je však o niečo širšia. Napriek tomu sa Seatu podarilo výrazne “nafúknuť“ vnútorný priestor. Umožnila mu to nová platforma MQB A0. Ibiza je prvým autom z koncernu, ktorá ju využíva, neskôr ju dostane napríklad Fabia. Platforma MQB A0 je využiteľná aj pri elektromobiloch. Zmienka o elektrickom pohone však v prípade Ibizy zatiaľ nepadla.

Najostrejšia hrana v automobilovom priemysle

Seat Ibiza
Seat

Seat je známy svojím výrazným dizajnom a v tomto období v ňom majú priestor ostré hrany. Vidieť ich môžeme prakticky z každého pohľadu. Za zmienku stojí bočný prelis, plynule nadväzujúci na tvar zadného svetla. Podľa predstaviteľov Seatu ide o najostrejšiu hranu na sériovo vyrábanom aute. Zaujímavý detail, ktorý upúta oko, na druhej strane ho nie je ľahké vyrobiť a v domácich podmienkach ani opraviť po prípadnej nehode.

Na cesty sa dostane iba päťdverová verzia

Nová Ibiza prichádza iba s ponukou piatich dverí, okrem trojdverovej verzie sa nedočkáme ani kombi. V tomto prípade poslúži ako náhrada nové malé SUV s názvom Arona. Technicky bude vychádzať s Ibizy a Seat ním odpovedá na zvýšený záujem motoristov o crossovery a SUV.

Cupra nebude

Fanúšikov španielskej značky a športových áut čaká menšie sklamanie. Športová Ibiza Cupra momentálne nie je v pláne a ako náplasť má poslúžiť verzia FR. Od bežnej Ibizy sa mierne odlišuje vonkajším vzhľadom. Všimnúť si to môžeme na prednom aj zadnom nárazníku. Najľahšie ju možno identifikovať podľa falošných koncoviek výfuku na oboch stranách a podľa čiernych vonkajších zrkadiel. Vo vnútri nechýbajú športovejšie sedadlá a volant.

Motory

Pod kapotou nájde svoje miesto naftový štvorvalec 1,6 TDI v troch výkonových variantoch 59, 70 a 81 kW. V prípade Ibizy po nafte siahne len menšie množstvo zákazníkov, aj preto sa Seat logicky zameriava na benzínovú ponuku. Základom je agregát 1,0 MPI (55 kW). Nadstavbu tvorí turbom prepĺňaný trojvalec 1,0 TSI s výkonom 70 resp. 85 kW. To najlepšie však príde až koncom roka. Štvorvalec 1,5 TSI sa postupne udomácňuje vo viacerých koncernových modeloch a výnimkou nebude ani Ibiza. S výkonom 110 kW bude na vrchole ponuky. Neskôr pribudne aj verzia na stlačený plyn 1,0 TSI CNG. Ponuka prevodoviek sa líši v závislosti od motorizácie a zahŕňa päťstupňový a šesťstupňový manuál ako aj sedemstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku.

Seat Ibiza (8 obrázkov v galérii)

Asistenčné systémy a test bezpečnosti

Nová generácia Seatu Ibiza sa zatiaľ nepodrobila nárazovým testom Euro NCAP. Španieli však očakávajú výsledok na úrovni piatich hviezdičiek. V dobrý výsledok veria aj preto, že Ibiza dostane množstvo asistenčných systémov. V testoch im má pomôcť najmä Front Assist, ktorý aktívnym brzdením zabráni nehode, prípadne aspoň zmierni jej následky. Z praktického hľadiska Ibiza poteší adaptívnym tempomatom a asistentom pre jazdu v dopravnej zápche. Vozidlo v nej automaticky zastaví a znovu sa rozbehne po pohnutí kolóny.

Cena

Jedným z najdôležitejších kritérií pri výbere auta je cena. Základná výbava Reference štartuje po započítaní bonusu na sume 9 990 eur a napríklad výbava FR s motorom 1,5 TSI ju vytlačí na úroveň 15 480 eur.

Tagy

Pokračovať v čítaní