Množstvo asistenčných systémov už v základe a nová generácia displejov, ktoré nemá ani Passat, či Arteon robia z Pola unikát vo svojej triede.
Volkswagen Polo sa z hľadiska počtu predaných kusov radí medzi najúspešnejšie autá na svete. Od roku 1975 sa ich predalo viac ako 16 miliónov, aj preto má pre automobilku strategický význam. V tomto ohľade je v hierarchii radené hneď za Golf. Práve predstavená šiesta generácia nás nešokovala svojím vzhľadom. Automobilka Polo mierne upravila a nevybočila zo súčasných trendov. Polo zapadá medzi ostatné vozidlá značky a ani na chvíľu nám nedovolilo zapochybovať o jeho nemeckom pôvode. Najmä predná časť s nízkym a širokým postojom je v súlade s dizajnovým smerovaním značky. Zaujímavým prvkom sú nenápadné línie na stranách, prepájajúce prednú a zadnú časť. Na prvý pohľad si ich možno človek nevšimne, ale majú svoju úlohu. Odrážajú svetlo pod iným uhlom a podľa dizajnérov Volkswagenu opticky rozširujú auto. Jedna línia sa tiahne od predných svetiel tesne popod okná a druhá kopíruje líniu strechy.
Volkswagen Polo - šiesta generácia (20 obrázkov v galérii)
Ako už bolo avizované, nové Polo je postavené na novej platforme MQB A0. Je dlhšie, širšie a nižšie v porovnaní s predchodcom. Kolesá sú posunuté ešte viac do rohov karosérie a Volkswagen aj vďaka tomuto kroku sľubuje lepšie jazdné vlastnosti a celkovo zábavnejšie auto. Výrazne narástol vnútorný priestor. Pasažieri si užijú viac miesta pre nohy, ale aj hlavu, i napriek tomu, že je auto nižšie. Výrazne narástol aj batožinový priestor na 351 l (+71 l). Vnútorný priestor je porovnateľný s Golfom štvrtej generácie.
Menší šok si pre nás Nemci pripravili vo vnútri. Palubná doska je iná, modernejšia a je v nej osadená nová technika. Plne digitálny kokpit je v tomto segmente áut prekvapením. Namiesto klasických budíkov je pred vodičom displej. Podobný síce nájdeme aj v Passate a Arteone, ale na Polo sa v tomto ohľade nechytajú ani tieto vlajkové lode značky. V Pole má totiž svetovú premiéru druhá generácia Active Info Displeja. Má lepšiu grafiku a novú ponuku na zobrazenie. Priamo naň nadväzuje osempalcový dotykový displej a vďaka zaujímavému dizajnovému prepojeniu pôsobia ako jeden celok. Takéto riešenie sme zatiaľ v sériovom Volkswagene nevideli. Vo svojich najnovších modeloch ho používa Mercedes.
Malý Volkswagen dostane zástup asistenčných systémov. Adaptívny tempomat si poradí so státím v kolóne, pri vychádzaní z parkovacieho miesta skontroluje Polo prichádzajúcu premávku a v prípade potreby automaticky zabrzdí. Detekcia chodcov s funkciou automatického núdzového brzdenia sa dostane už do základnej výbavy. Je viac menej jasné, že Volkswagen týmto krokom neochvejne kráča za ziskom piatich hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP.
O pohon sa postarajú známe koncernové motory, dokopy ich bude deväť. Šesť benzínových (rôzne výkonové varianty motorov 1,0 TSI; 1,5 TSI) dva naftové (1,6 TDI) a novinkou je motor 1,0 TGI na zemný plyn. Na vrchole ponuky bude neohrozene “kraľovať“ benzínový štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 147 kW. Svoje uplatnenie nájde v športovej verzii GTI, a aj keď nie sú známe žiadne podrobnosti, už teraz je jasné, že z malého a ľahkého auta spraví poriadnu “strelu“.
Nemci už v predstihu zverejnili aj cenu základnej verzie pre domáci trh. Volkswagen Polo tam bude dostupný od 12 975 eur. Ešte predtým ako sa dostane na cesty, ho uvidíme vystavené na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Týmto sa ale zaujímavý rok pre Volkswagen nekončí. Po predstavení modelov Arteon a Polo sa ešte môžeme tešiť na nové SUV T-Roc, vychádzajúce z modelu Golf.