O príchode modelu Tayron do Európy vieme už dlhšie. Na verejnosti sa vďaka čínskemu ministerstvu hospodárstva objavili jeho fotografie už v predstihu, a tak nás už jeho oficiálne predstavenie nemohlo veĺmi prekvapiť.
Tayron nahrádza Tiguan Allspace, teda väčšiu 7-miestnu verziu Tiguanu. Tým je druhým najväčším SUV značky Volkswagen v Európe. Zaraďuje sa medzi Tiguan s dĺžkou 4 539 mm (rázvor: 2 677 mm) a Touareg s dĺžkou 4 902 mm (rázvor: 2 904 mm). Nový Tayron má dĺžku 4 770 mm a rázvor 2 791 mm.
K dispozícii bude v 5 a 7-miestnej verzii. Batožinový priestor má pri päťmiestnej verzii s motormi eTSI, TSI a TDI veľký základný objem 885 litrov. Pri sklopení zadného operadla a naložení po strop sa zväčší až na 2 090 litrov. Tayron eHybrid, ktorý je vždy päťmiestny, má základný objem batožinového priestoru 405 litrov a maximálny 1915 litrov. Hodnoty sedemmiestnej verzie sú 345 litrov, resp. 850 litrov pri sklopených sedadlách v treťom rade a maximálne 1 905 litrov.
Dve samostatné sedadlá v treťom rade, vhodné pre osoby menšej telesnej výšky, sa dajú v prípade potreby zaklopiť do podlahy. Trojmiestne sedadlo v druhom rade sa dá pozdĺžne posúvať, sklon sklopného operadla, deleného v pomere 1/3 ku 2/3 sa dá nastavovať. V širšej časti operadla je sklopná lakťová opierka.
Prístrojový panel má horizontálnu architektúru, ktorá sa tiahne po celej šírke. Pred vodičom je digitálny združený prístroj Digital Cockpit Pro s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca), v strede je dotykový displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 32 cm (12,9 palca).
Volkswagen bude ponúkať nový Tayron s dvoma agregátmi plug-in hybrid (eHybrid), s pohonom mild hybrid (eTSI), dvoma benzínovými motormi (TSI) a dvoma naftovými motormi (TDI). Všetky motory sú prepĺňané turbodúchadlom a majú priame vstrekovanie paliva. Výkonové spektrum siaha od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k). Dva motory TSI a najvýkonnejší motor TDI sa kombinujú so systémom pohonu všetkých kolies 4MOTION. Všetky verzie majú štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG.
Základný eHybrid kombinuje štvorvalcový turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor 1,5 TSI a elektromotor pre systémový výkon 150 kW (204 k). Výkonnejší hybridný pohon dosahuje systémový výkon 200 kW (272 k). Vďaka batérii s kapacitou 19,7 kWh (netto) majú obidva modely Tayron eHybrid elektrický dojazd vyše 100 km. Batéria sa dá nabíjať z wallboxu alebo verejnej stanice so striedavým prúdom výkonom do 11 kW alebo jednosmerným prúdom výkonom do 50 kW na rýchlonabíjacích staniciach.
Základným benzínovým motorom pre Tayron je agregát mild hybrid (eTSI) s výkonom 110 kW (150 k), vybavený 48-voltovým štartovacím generátorom. Okrem toho sú v ponuke prepĺňané benzínové motory (TSI evo4) a turbodúchadlom prepĺňané naftové motory (TDI evo2) – štvorvalce Volkswagen s objemom 2,0 litra. Motor 2,0 TDI je dostupný v dvoch verziách s výkonom 110 resp. 142 kW. Benzínové motory 2,0 TSI produkujú vyšší výkon 150 kW a 195 kW.
Pri spustení predpredaja budú k dispozícii len štyri motory. Základnú motorizáciu predstavuje štvorvalec 1,5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k) pre verziu vybavenia „Life“. Okrem toho budú na výber obidva agregáty eHybrid a motor 2,0 TDI s výkonom 142 kW (193 k). Ďalšie motory pribudnú v priebehu roka 2025.