Nový naftový motor spĺňa prísnejšiu emisnú normu Euro 6d-temp, ktorá začne platiť od septembra 2019. Prípadné obmedzenia vjazdu naftových áut do centra miest sa ho teda nebudú týkať.
Novinkou v portfóliu značky Opel je naftový, turbom prepĺňaný motor s objemom 1,5 l. V porovnaní s predchodcom má o 0,1 l nižší objem, pričom zároveň výkon stúpol o 8 kW na celkovo 96 kW. Maximálny krútiaci moment 300 Nm je dostupný od 1 750 otáčok. Opel zároveň upozorňuje na zníženie spotreby o približne štyri percentá. Svoj debut zažije pod kapotou SUV Grandland X. Viac ako výkon a spotreba automobilky tlačia v topánke emisie. V relatívne krátkom čase sa musia prispôsobiť nielen postupnému sprísňovaniu emisných noriem, ale aj novému spôsobu ich merania. Priblíženie meracieho cyklu realite je pre ne ďalším zvýšením nárokov v oblasti emisií.
Konštruktéri v boji s emisiami stavili na inovatívny oxidačný katalyzátor. Súčasťou systému je aj technológia SCR, pri ktorej vzniká po vstreknutí močoviny reakciou s oxidmi dusíka voda a dusík. Celý systém na znižovanie emisií je spojený do jedného celku aj spolu s filtrom pevných častíc. Vstrekovanie močoviny AdBlue a následná reakcia je efektívna až po zohriatí motora, pri nízkych teplotách znižuje emisie katalyzátor. Aj vďaka tomu sa podarilo nemeckému výrobcovi splniť normu Euro 6d-TEMP pre oxidy dusíka (do platnosti vstúpi v septembri 2019). Emisie CO2 majú naftové motory štandardne nižšie ako benzínové, preto sa v ich prípade automobilky sústredia najmä na NOx. Opel vo svojej správe upozorňuje, že vďaka splneniu novej prísnejšej normy, nehrozí potencionálne obmedzenie vjazdu pre Grandland X s motorom 1,5 D do centra miest. Rovnakú normu spĺňa aj skôr predstavený naftový dvojliter s výkonom 130 kW. Opel Grandland X sa stane nielen prvým vozidlom značky, vybaveným novou naftovou pohonnou jednotkou, ale zároveň aj prvým plug-in hybridným Oplom. Predstavený bude zrejme už v budúcom roku.