Novú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku sme mohli prvýkrát spoznať v ostrých N modeloch značky Hyundai minulý rok. Najskôr bola predstavená v "severoamerickom" modeli Veloster N, neskôr sa dostala do "európskeho" i30 N a teraz svoje miesto nájde aj v modeli Kona N. Zaujať chce viacerými funkciami ako N Power Shift, N Grin Shift a N Track Sense Shift.
N Grin Shift (NGS) na 20 sekúnd maximalizuje silu motora a prevodovky, čo prinesie vyšší výkon.. Vodič aktivuje funkciu tlačidlom na volante a odpočítavanie zvyšného času dostupnosti funkcie sa objaví na prístrojovej doske.
N Power Shift (NPS) sa aktivuje pri zrýchľovaní s viac ako 90-percentným využitím výkonu. Pri radení smerom nahor potom nepríde k žiadnej strate pri prenose výkonu na kolesá. To vyvolá „push-feel“ efekt a umocní zábavu z jazdy.
N Track Sense Shift (NTS) automaticky rozpozná podmienky ideálne pre dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskom okruhu a aktivuje sa automaticky. Pri voľbe správneho prevodového stupňa a času preradenia využíva moment optimálneho výkonu na rovnakej úrovni ako profesionálni pretekári.
Testovanie na Nürburgringu
Tieto informácie sú už dlhšie známe. Hyundai k tomu teraz pridal niekoľko podrobností o technike aj testovacom procese. Prevodovka N DCT absolvovala testy na legendárnej Severnej slučke okruhu Nürburgring, kde počas testovania výdrže prešla približne 1 350 kôl. Okruh Nürburgring je domov testovacieho centra automobilky Hyundai.
Práve preto sa automobilka rozhodla, že zrýchlené vytrvalostné testy sa budú konať na slávnom okruhu. Každé vozidlo absolvovalo v rámci testovania okruh Nürburgring minimálne 480-krát (10 000 km) a to za suchých aj mokrých podmienok. Počas piatich až šiestich týždňov tak nasimulovali až do 180 000 km v náročných podmienkach. Neustále striedanie prudkého zrýchľovania, tvrdého brzdenia a ostrého zatáčania dostalo vozidlá až na limit.
Spolieha sa na "mokré" spojky
Prevodovka DCT so spojkami v olejovom kúpeli sa veľmi podobá manuálnej prevodovke. Má podobné reakcie na radenie, účinnosť, aj spôsob nástupu výkonu. Oproti verzii so suchými spojkami používa tento druh prevodovky DCT dve elektronicky ovládané olejové čerpadlá, ktoré znižujú mieru trenia medzi pohybujúcimi sa časťami, zlepšujú chladenie spojok, a tým umožňujú prenos vyššieho krútiaceho momentu medzi motorom a prevodovkou.