Model 3008 je pre Peugeot mimoriadne úspešným, a tým pádom aj mimoriadne dôležitým modelom. Od predstavenia v roku 2016 predali Francúzi už 800 000 vozidiel 3008 a medzičasom aj rozšírili ponuku motorizácií o plug in hybridné jednotky. Práve predstavená modernizovaná verzia tak neprináša nové motory a naďalej sa spolieha na benzínový trojvalec s objemom 1,2 l, benzínový štvorvalec s objemom 1,6 l a naftový štvorvalec s objemom 1,5 l. Motory spolupracujú buď s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou alebo s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Na vrchole ponuky trónia plug in hybridy . Slabší disponuje motorom 1,6 PureTech a jedným elektromotorom. Poháňa kolesá prednej nápravy a poskytuje výkon 166 kW (225 k). Silnejšia verzia Hybrid4 má ešte jeden elektromotor navyše, produkuje výkon 220 kW (300 k) a disponuje elektrickým pohonom všetkých kolies.
Foto: Peugeot
Ponuka motorov ostala teda zachovaná, dočkali sme sa vśak vylepšeného dizajnu a nových technológií. Výrazne prepracovaná bola predná časť s novou bezrámovou mriežkou chladiča. Tá teraz vizuálne nadväzuje na nové predné svetlá. Najvýraznejším prvkom, ktorý odlišuje modernizovaný model je denné LED svietenie v tvare levích zubov. Tento svetelný podpis je typický pre aktuálny štýl značky a umožňuje na prvý pohľad ľahko identifikovať auto. Z nárazníka zmizli hmlové svetlá, ktoré teraz nahrádza nový režim hlavných svetiel - Foggy Mode. Tá je súčasťou Full LED svetiel a pri aktivácii zadnej hmlovky prepne predné stretávacie svetlá do režimu s nižšou intenzitou.
Foto: Peugeot
Nové redizajnované zadné svetlá využívajú Full LED technológiu (vrátane „cúvacieho“ svetla) a majú špecifický svetelný podpis v podobe troch pazúrov. Smerovky sú dynamické. Zadné svetlá sú zatmavené čírym dymovým sklom, opticky predlžujúcim tmavú líniu veka batožinového priestoru, vďaka čomu auto pri pohľade zozadu pôsobí širším dojmom.
Vynovený Peugeot 3008 dostal vylepšený i-Cockpit®. Jeho súčasťou je 12,3-palcový digitálny prístrojový panel s technológiou "Normally Black" pre kvalitnejšie zobrazovanie, s lepšou čitateľnosťou a kontrastom. Nový stredový displej má uhlopriečku 10 palcov a dopĺňajú ho tradičné klávesy, umožňujúce jednoduchý a priamy prístup k najdôležitejším funkciám.
Foto: Peugeot
Z pohľadu techniky je asi najzaujímavejšou novinkou nočné videnie. V kategórii kompaktných SUV ide o jedinečný prvok výbavy. Peugeot ho už používa v modeli 508 a postupne sa dostane aj do menších a lacnejších áut. Nočné videnie detekuje pred vozidlom v noci alebo pri zníženej viditeľnosti živé bytosti (chodcov/zvieratá). Dosah systému je približne do vzdialenosti 200 – 250 metrov za „dosvitom“ diaľkových svetiel, pričom infračervený obraz prekážky sa zobrazí na prístrojovom štíte pred vodičom, teda priamo v jeho zornom poli. Foto: Peugeot
Vylepšením prešiel aj systém automatického núdzového brzdenia (funguje pri rýchlostiach od 5 do 140 km/h), asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu, aj adaptívny tempomat, ktorý umožňuje opätovné automatické naštartovanie auta, ak zastavenie trvalo menej ako 3 sekundy. V ostatných prípadoch stačí pre reštart jednoduché zošliapnutie plynového pedálu alebo dotyk ovládača pod volantom. Modernizované SUV teraz rozozná viac typov dopravných značiek ako "jednosmerka", či zákaz predbiehania. Ceny modernizovanej verzie zatiaľ nie sú známe. Podľa našich predpokladov by sa nemali meniť a Peugeot si niečo navyše môže vypýtať akurát za novú príplatkovú výbavu (nočné videnie atď.).