Koncern PSA predstavil vo svojej správe o hodnotení finančných výsledkov za prvý polrok 2020 aj niektoré plány do budúcnosti. Najviac nás zaujala nová platforma eVMP pre elektrické a hybridné autá. Prvýkrát by mala byť použitá v roku 2023 v C-SUV. Do tejto kategórie spadá Peugeot 3008, ktorého súčasná generácia bude v danom čase na konci životného cyklu. Náklady na vývoj novej platformy nie sú veľké, pretože mnoho častí si požičia zo súčasnej platformy EMP2, ktorá umožňuje využitie konvenčných motorov, ale aj elektrifikovaných verzií. Nová platforma bude fungovať s pohonom predných kolies aj s pohonom všetkých kolies.
Zdroj: PSA
Najsilnejšie verzie dosiahnu výkon až 250 kW. PSA sa chváli aj efektivitou novej platformy v oblasti uloženia batérií. Tie sa dostanú pod podlahu a pri dĺžke jeden meter poskytnú kapacitu 50 kWh. Minimálna kapacita batérií elektromobilu bude 60 kWh, maximálna 100 kWh. Celkový dojazd podľa WLTP sa bude potom pohybovať medzi 400 až 650 km.
Z hybridných verzií by mal byť naďalej k dispozícii plug in hybrid, ponúkaný aj v súčasnej generácii. Jeho parametre sa však môžu zmeniť, očakávame najmä predĺženie elektrického dojazdu. Viac o súčasnej generácii plug in hybridného Peugeotu 3008 si môžete prečítať v našom teste. Pod kapotu by sa mali dostať aj tradičné spaľovacie motory s mild hybridnou technikou. V tomto prípade predpokladáme evolúciu existujúcich motorov 1,2 l PureTech.